Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 1.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 2.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 3.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 4.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 5.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 6.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 7.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 8.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 9.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 10.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 11.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 12.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 13.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 14.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 15.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 16.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 17.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 18.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 19.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 20.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 21.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 22.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 23.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 24.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 25.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 26.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 27.
  • Referāts 'Mūzika kā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju sekmētāja', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Spējas un to raksturojums    4
1.1.  Spēju jēdziens un struktūra    4
1.2.  Intelektuālo spēju raksturojums    7
1.4.  Atmiņas spēju raksturojums    9
2.  Pirmsskolas vecumposma raksturojums    11
2.1.  Vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības īpatnības    12
2.2.  Atmiņas attīstības īpatnības vidējā pirmsskolas vecumposmā    14
3.  Mūzika kā bērnu atmiņas spēju attīstītāja    15
3.1.  Muzikālās nodarbības pirmsskolā    15
3.1.1.  Mūzikas klausīšanās    16
3.1.2.  Dziedāšana    18
3.1.3  Muzikāli ritmiskās kustības    19
3.1.4.  Jaunrade – improvizācijas    20
4.  Mūzika vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstībā    22
  Literatūras saraksts    26
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu jaunatne aug un attīstās straujāk nekā iepriekšējās paaudzes. Tā sasniedz arī augstāku attīstības līmeni un dzīvo aizvien sarežģītākos apstākļos, tāpēc arī izglītības sistēmai ir jāpielāgojas šai straujajai attīstībai, lai laicīgi varētu uzsākt bērnu spēju attīstīšanu un izkopšanu.
Cilvēka dabā slēpjas daudz dīvainu spēku un spēju. Jau agrā bērnībā vecākiem un pedagogiem jārada apstākļi, lai tieksme izzināt sevi un apkārtējo pasauli, kļūtu par vienu no galvenajām bērna vajadzībām.
Mazam cilvēkam, nākot pasaulē, pakāpeniski sāk attīstīties dažādas spējas.
Biomedicīnas speciālisti secinājuši, ka absolūti visiem jaundzimušajiem ir dažādas spējas, bet tas cik augstā pakāpē tās pilnveidosies un attīstīsies, ir atkarīgs no pieaugušajiem - vecākiem un skolotājiem – vai viņi pamanīs katra bērna spējas un palīdzēs tās izkopt. Uzskatu, ka to attīstīšanā liela loma ir mūzikai un muzikālajai audzināšanai.
Arī J. Birzkops raksta, ka jau jaundzimušo smadzenēs ir pietiekošs skaits (daudzi miljardi ) neironu un nekādi nav pamatojama kavēšanās to attīstīšanā.[2 ,12]
V. Boža raksta, ka mākslas psiholoģija ir atzinusi, ka estētiskais pārdzīvojums, ko rada mūzika, tai skaitā arī klasiskā mūzika, savā aktivitātē ietver visas smadzenes – aktivizējas viss organisms kopumā. Muzikālā izglītošana bērnam darbojas kā paātrinātas garīgās attīstības faktors. Bērnam palielinās uzmanības noturība, uzmanības diapazons, attīstās priekšstatu pasaule, kura pēc tam nepieciešama domāšanā, improvizācijā, produktīvā fantāzijā un iztēlē, radošā pieejā darbam un visai dzīvei, un turpina - ka bērna psihes vispārējai attīstībai mūzikas nodarbības ir iespējamas un nepieciešamas, jo mūziku šai ziņā nekas nespēj aizvietot un ka mūzika nepieciešama katra pilnvērtīga rakstura attīstībai. Mūzika vajadzīga rakstura bagātībai un dvēseles pilnvērtībai. [3, 35 ]
Ne velti mūsu senči bērniem dziedājuši šūpuļdziesmas, un varbūt tieši tāpēc latvieši tiek uzskatīti par dziedošu tautu. Acīmredzot mūsu senči ir apzinājušies mūzikas cildeno spēku, šo gara un miesas dziedniecības līdzekli, kas grūtā brīdī ar savu skanējumu spēj aizdzīt bēdas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants