Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 1.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 2.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 3.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 4.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 5.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 6.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 7.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 8.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 9.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 10.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 11.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 12.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 13.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 14.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 15.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 16.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 17.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 18.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 19.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 20.
  • Referāts 'No debesu kultūras līdz kultūrai debesīs', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Mitoloģija un reliģija    4
  Heraldika    8
  Ķīļu raksts, rakstība, valoda    8
  Pilsētas, teritorijas un arhitektūra    12
  Senās Babilonas civilizācijas attīstības gaita    14
  Zinātne, sadzīve, kultūra    17
  Saimniekošana    18
  Izmantotā litertūra un materiāli no Interneta    20
Darba fragmentsAizvērt

MITOLOĢIJA un RELIĢIJA6

Lai kaut nedaudz pietuvotos šumeru atstātās kultūras izpratnei, nepieciešama domas atbrīvošana no mīta. Daudzas senās šumeru1 leģendas vēsta par tautu, kas Divupē “ielauzusies” – ieradusies no “jūras”, bet šodien jau droši varam apgalvot, ka šis vārds “jūra” varētu būt saprotams visdažādākajās uztveres variācijās un nozīmēs, piemēram kosmoss, visums vai vienkārši debesis un tas kas mums apkārt - tātad no ūdens (kas savukārt ir informācijas nesējs), tikai smalkā formā. Uz šodienu tā nav vairs tikai hipotēze, bet pierādīts fakts fizikas teorijās.

Marduks nogalina Tiamat
Arī Ēģiptē tika uzskatīts, ka pastāvošā pasaule radās no haosa ūdeņiem. Pirmatnējais okeāns bija vīrietis – Dievs Nun. Citiem vārdiem sakot, viņš uzskatāms kā apaugļošanās sākums, un šajā kvalitātē viņš bija pastāvīgs faktors radītā Visumā un bija atpazīstams gan pazemes ūdeņos, gan ikgadējos Nīlas plūdos.

Enki (dievs) no kura plūst divas upes (Divupe7) -
ar zivīm
Mezopotāmijā2 (Divupē) apaugļošanas spēks iemiesojās kā Dievs Enki3 (no ūdens) ar Ea (zivs simbols - savienotājs), bet ar pirmatnējo okeānu viņam nebija nekā kopīga. Okeāns bija sievišķā būtne – Tiamat4 (kā virpulis) māte, kas veidoja dievus un briesmoņus tādā pārpilnībā, ka viņas neierobežotā auglība draudēja paša okeāna pastāvēšanai visumā. Viņa tika nogalināta cīņā ar Marduku5 (Visuma valdnieks), un no šī ķermeņa tika formatizēta pasaule.

Autora komentārsAtvērt
Atlants