Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.09.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Masu kominikācija un kultūras industrija. Masu kultūra un popkultūra. Subkultūru', 1.
  • Konspekts 'Masu kominikācija un kultūras industrija. Masu kultūra un popkultūra. Subkultūru', 2.
  • Konspekts 'Masu kominikācija un kultūras industrija. Masu kultūra un popkultūra. Subkultūru', 3.
  • Konspekts 'Masu kominikācija un kultūras industrija. Masu kultūra un popkultūra. Subkultūru', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Horkheimers, M., Adorno, T.V. Apgaismības dialektika
Šajā grāmatā tika izteikts viedoklis, ka kultūra šodien visu uzveic ar vienādību un kinomatogrāfs, radio un žurnālistika veido vienu sistēmu. Un ikkatra nozare ir saskaņota sevī un ar visām citām.
Kultūrindustrija ir un paliek izklaides joma. Tā ir tēmēta pirmkārt uz peļņas gūšanu. Tāpēc lielākā daļa kultūras produktu tiek pasniegti ļoti vienkāršotā veidā, lai nerastos vajadzība iedziļināties, vērīgi skatīties, uzmanīgi klausīties un, nedod Dievs, domāt.
Kultūrindustrijas strauja attīstīšanās un tās arvien lielāka loma ikkatra indivīda dzīvē tiek skaidrota ar tehnikas un tehnoloģiju progressu:
1. Tā ar televizoru, klēpjdatoru un bezvadu internetu kļuva iespējams baudīt tās produkciju it visur un jebkurā laikā.
2. Progress ļāva paplašināt masu kultūras piedāvājamo produktu klāstu – filmas, mūzikas ieraksti, grāmatu lasīšana datora monitorā.
3. Vairāk brīva laika. Jaunas ierīces un iekārtas kļūst arvien vieglāk lietojamas un ērtākas, tās manāmi atvieglo cilvēku dzīvi pildot grūtos, nepatīkamos ikdienas darbus un vienkārši attīstot slinkuma pakāpi. Ja ir parādījjušās vairākas liekas stundas brīvā laika uzreiz rodas nepieciešamība tās ar kaut ko aizpildīt. Laika nosišanai. Lūk, te talkā arī nāk kultūra ar visu savu masu produkciju.

Autora komentārsAtvērt
Atlants