Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 5.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 6.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 7.
Darba fragmentsAizvērt

1.Kādas ir kopēja pieprasījuma sastāvdaļas?
Kopējais pieprasījums (Aggregate Demand – AD) ir iedzīvotāju, ražotāju un valsts dažāda veida produktu un pakalpojumu maksātspējīgais pieprasījums tirgū. Tas ir noteikta IKP apjoma pieprasījums, un tā līkne ir analoģiska konkrēta produkta pieprasījuma līknei.1 Savukārt ekonomists Georgs Lībermanis kopējo pieprasījumu definē: Koppieprasījums tiek raksturots kā modelis, kas atklāj cēloņsakarību starp nacionālās ražošanas un pakalpojumu apjomu un cenu vidēji svērto līmeni: jo zemākas ir cenas, jo lielāks koppieprasījums, t.i., tā ir preču masa, kas tiek tautsaimniecībā pieprasīta un arī saražota. Kopējā pieprasījuma apjoms ir vienāds ar ražojumu un pakalpojumu kopējo reālo daudzumu valstī noteikta laika posmā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants