Vērtējums:
Publicēts: 02.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 1.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 2.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 3.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 4.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 5.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 6.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 7.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 8.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 9.
  • Referāts 'Konfliktu veidi un cēloņi', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Konfliktu veidi    4
  Konfliktu rašanās cēloņi    6
  Konfliktu risināšnas iespējas    7
  Nobeigums    9
  Izmantotās literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Konfliktu risināšanas iespējas
Veidu, kā mēs risinām konfliktus, nosaka tas, kā jūtamies, kā izturamies pret cilvēkiem, kā uztveram un vērtējam pasauli. Reizēm ir grūti atklāt patiesās emocijas. Reizēm saīgstam tāpēc, kaciti nesaprot, kā mēs jūtamies.
Lai konfliktu atrisinātu, noteikti jāpanāk veiksmīga komunikācija. Mums ie jābūt gataviem sadzirdēt, ko otrs pauž mums ar savu rīcību, vārdiem un ķermeni.
Amerikāņu psihalogi izstrādājuši “četru soļu” metodiku, kā sarunājoties risināt konfliktus.
1.solis- piedāvāt otrai pusei apspriest izveidojušos situāciju, lai atrstu abām pusēm pieņemamu risinājumu.
2. solis- norunāt laiku un vietu, kur saruna varētu notikt. Jāparedz pietiekami dauzd laika, lai nesteidzīgi un secīgi varētu situāciju pārrunāt. Vietu vajadzētu izvēlēties ļoti rūpīgi, lai sarunu netraucētu telefona zvani, televizors vai kolēģi.
3. solis- pati saruna. Tai nopietni jāgatavojas. Sarunas iniciatoram ir jāpārdoma’tās plāns un jāparedz iespējamie risināšanas varianti.
Sarunas sākumā vajadzētu pārliecību, ka konfliktu izdosies veiksmīgi atrisināt. Derētu izteikt sarunbiedram komplimentu vai atzinību.
Tad būtu jāpanāk, lai katrai pusei ir iespēja paust savi viedokli par notikušo, jp katrs cilvēks problēmu redz citā gaismā. Jāmēģina saprast otras puses viedokli, nevis kritizēt to. Dažkārt jānosauc savas negatīvās emocijas, jo tas ļauj noņemt spriedzi, un tad vieglāk meklēt konflikta risinājumu.
4.solis- vienošanās. Konfliktu var uzskatīt par atrisinātu, ja dalībnieki ir vienojušies, kā turpmāk izturēties in kādas būs vīņu attiecības. Vienošanos derētu uzrakstīt uz papīra, lai vajadzības gadījumā to varētu atsaukt atmiņā.
Nevienmēr saruna beidzas labvēlīgi. Dažkārt konfliktu neizdodas atrisināt. Račevska M., 1999., 126.lpp.]

Autora komentārsAtvērt
Atlants