Vērtējums:
Publicēts: 03.04.2024.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Eseja 'Eseja par aktuālajām problēmām normatīvo aktu jomā', 1.
  • Eseja 'Eseja par aktuālajām problēmām normatīvo aktu jomā', 2.
  • Eseja 'Eseja par aktuālajām problēmām normatīvo aktu jomā', 3.
  • Eseja 'Eseja par aktuālajām problēmām normatīvo aktu jomā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Vardarbība skolās ir problēma, kas kļūst arvien aktuālākā un asākā. No agresīviem skolēniem cieš ne tikai viņu vājākie klasesbiedri, bet arī skolotāji. Un arvien biežāk arī bērnu vecāki izrāda pret skolotājiem emocionālu vai fizisku vardarbību. Pirms 30 - 40 gadiem bija citas vērtības, skolotājs bija cienījamā persona, skolotāju klausīja, stundās ievēroja disciplīnu, un tādas situācijas, kad bērns atļautos rupji uzvesties pret skolotāju, bija ļoti retas. Taču mūsdienās skolotāja profesijas prestižs ir kritiski zemā līmenī, skolotājs tiek uztverts kā pakalpojumu sniedzējs vai apkalpojošs personāls. Vai ir kādi tiesiskie instrumenti, kuri spētu pasargāt skolotājus, un ja ir, tad kā tiek ievēroti likumi šajā jomā?
2022. gada aprīlī Saeima konceptuāli atbalstīja Grozījumus Izglītības likumā (https://likumi.lv/ta/id/336844-grozijumi-izglitibas-likuma ) lai palielinātu pedagoga iespējas aizstāvēt savas tiesības, un palielinātu skolēnu un vecāku pienākumu izturēties pret pedagogiem ar cieņu. Izglītības likuma 52. panta 8. punkts (https://likumi.lv/ta/id/50759#p52) nosaka, ka pedagogs ir tiesīgs “vardarbības gadījumā saņemt izglītības iestādes vadītāja un dibinātāja atbalstu”, …

Autora komentārsAtvērt
Atlants