Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 1.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 2.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 3.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 4.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 5.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 6.
  • Eseja 'Jaunākās tendences personālvadībā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās uzņēmumā galvenā virzība nav tikai gūt peļņu, pēdējā laikā uzņēmuma galvenie mērķi ir uzņēmuma saglabāšana un attīstība. Šī iemesla dēļ uzņēmumos uzmanības centrā tiek izvirzīti darbinieki, tāpēc priekšplānā izvirzās personālvadība. Personālvadībā ir darbs ar darbiniekiem, to atlase, motivēšana, mācīšana, novērtēšana, talantu attīstīšana.
Pašreizējajā stāvoklī, kad valstī ir ekonomiskā krīze, personāla vadības darbiniekiem paveras lielākas iespējas atrast noteiktajam amatam pašu piemērotāko un labāko darbinieku, jo strādāt gribētāju ir daudz. Darbinieku galvenā motivācijā darbā vairs nav labāka atalgojuma iegūšana, prēmiju piešķiršana un citi motivējošie un stimulējošie faktori, bet gan garants un drošības sajūta, kā arī stabils darba atalgojums ir pašreizējā darbinieka galvenā motivācija.
Šajā ekonomiskās krīzes laikā izriet jautājums: „vai ekonomiskās krīzes laikā ir nepieciešams saglabāt personālvadība?”. Uzņēmumi tik ļoti cenšas visu taupīt. Šajā laikā neviens vien uzņēmums domā pat to, kur ietaupīt, ko samazināt. Tāpēc varbūt pievērst uzmanību, kam svarīgākam, kas saistīts ar uzņēmuma izdzīvošanu. LPVA prezidentei Evai Selgai par to visu ir savs viedoklis: „Personāla vadībai ir jāiet līdzi visām pārmaiņām un tikai reaģējot uz pārmaiņām uzņēmumā, personāla vadība būs svarīga. Optimizējot resursus, nākas izdomāt arvien jaunas formas un veidus kā motivēt darbiniekus. Personāla vadītāja galvenais uzdevums šodien - atrast tos veidus, kā motivēt taupot, un atrast tos pareizos vārdus, kas uzrunās un liks iet darbiniekiem tālāk.” …

Autora komentārsAtvērt
Atlants