Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 1.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 2.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 3.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 4.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 5.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 6.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 7.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 8.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 9.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 10.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 11.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 12.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 13.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 14.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 15.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 16.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 17.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 18.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 19.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 20.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 21.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 22.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 23.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 24.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 25.
  • Referāts 'Ministru kabinets', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    2
1.  TERMINA “IZPILDVARA” VĒSTURISKĀ RAŠANĀS UN TĀ BŪTĪBA    3
2.  MINISTRU KABINETS LATVIJAS VALSTS VARAS DALĪŠANAS SISTĒMĀ    4
3.  LATVIJAS REPUBLIKAS SATVERSMES IV NODAĻAS “MINISTRU KABINETS” GALVENĀS VADLĪNIJAS    6
4.  MINISTRU KABINETA IZVEIDOŠANAS KĀRTĪBA, SASTĀVS, FUNKCIJAS    7
5.  MINISTRU KABINETA DARBĪBAS NOTEIKUMI    10
6.  MINISTRU KABINETA IZDOTIE AKTI    13
7.  DELEĢĒTĀS LIKUMDOŠANAS JĒDZIENS LATVIJĀ    15
8.  LATVIJAS REPUBLIKAS SATVERSMES SPRIEDUMA ANALĪZE    19
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    24
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Strādājot pie šī darba, pētot Ministru kabinetu kā izpildvaras institūciju, tās struktūru un darbību, esmu nācis pie secinājuma, ka tā aptver ļoti plašu darbības sfēru. To sīki un detalizēti aprakstīt limitēta apjoma referātā praktiski nav iespējams. Iedziļinoties šajā tēmā, centos pateikt pašu svarīgāko. Ministru kabineta darbam ir liela nozīme kā valsts iekšienē, tā arī izstrādājot starptautiskus līgumus, lai arī tiem ir nepieciešama Saeimas apstiprināšana. Neapšaubāmi, ka Ministru kabinets ir scarīga institūcija, jo ir īpašas pilnvaras gadījumā, ja valsti apdraud ārējais ienaidnieks, vai ja valstī vai tās daļā ir izcēlies vai draud izcelties iekšējs nemiers, kurš apdraud pastāvošo valsts iekārtu, jo tad Ministru kabinetam ir tiesības izsludināt izņēmuma stāvokli, par to divdesmit četru stundu laikā paziņojot Saeimas prezidijam, kuram šāds ministru kabineta lēmums nekavējoties jāceļ priekšā Saeimai. Tas nozīmē arī to, ka lēmums ir jāpieņem steidzamības kārtā un uzņemoties atbildību par valstī notiekošajiem procesiem. Tas prasa no valdības operativitāti, profesionālismu un atbildību. Jādomā, ka mūsu pašreizējais Ministru kabinets būs spējīgs ātri reaģēt kritiskos apstākļos, lai arī tika veidots ļoti ilgi – ilgāk par trīs mēnešiem pēc Saeimas vēlēšanām. Kaut arī mūsdienās parlamenta darbība ir ļoti apjomīga, tomēr joprojām ir jomas, kuras parlaments nav regulējis. Un tas nozīmē, ka valdība, kas valsts institucionālajā sistēmā ir galvenā izpildvaras īstenotāja, principā ir kompetenta regulēt un risināt visus jautājumus, par kuriem likumdevējs nav lēmis, lai gan vienmēr var pastāvēt izņēmumi.

Atlants