Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Entonija Gidensa domas par evolūciju, varu un valsti', 1.
  • Konspekts 'Entonija Gidensa domas par evolūciju, varu un valsti', 2.
  • Konspekts 'Entonija Gidensa domas par evolūciju, varu un valsti', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Pēc Gidensa domām vienīgais evolūcijas veids, kurā ir skaidra definīcija un kuru var apšaubīt ir bioloģiskā jeb dabas evolūciju, bet pavisam savādāk ir ar sociālo evolūciju. Ja to nelieto kopā ar bioloģijas jēdzieniem, tad sociālajai evolūcijai ir maza jēga :”Jēdziena evolūcija lietojumam sociālajās zinātnēs ir visai maza jēga, ja tam nav vismaz kāda saistība ar bioloģijas jēdzieniem.1”. Gidenss uzskata, ka sociālā evolūcija ir pārāk plašs jēdziens un ir jāuzmanās to pielietojot, jo ne vienmēr ar to var apzīmēt sabiedrības attīstību2, īpaši kritiski viņš izsakās pret vārda „progress” lietojumu un iesaka to aizstāt tieši ar vārdu ”attīstība”3, jo tieši šis vārds ir sinonīms vārdam „evolūcija”4. Turklāt viņš pārmet sociālajam evolucionismam, ka tam jāraksturo kaut kas vairāk nekā tikai progresīvas pārmaiņas, kas notiek pēc kādiem noteiktiem kritērijiem, bet gan tieši pašu pārmaiņu mehānismu5, protams, veidu kādā to darīt viņš neparāda. Tātad, ja runa iet par sociālo evolūciju, tad Gidens ir visai strikts un neatzīst šī termina lietojumu bez paskaidrojumiem, jo šādi izmantots jēdziens neko nepaskaidro par sabiedrības sociālajām pārmaiņām un neatbilst kritērijiem, kas pieprasa saprātīgi ciešu saistību ar bioloģisko evolūciju.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants