Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.03.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Japāna', 1.
  • Prezentācija 'Japāna', 2.
  • Prezentācija 'Japāna', 3.
  • Prezentācija 'Japāna', 4.
  • Prezentācija 'Japāna', 5.
  • Prezentācija 'Japāna', 6.
  • Prezentācija 'Japāna', 7.
  • Prezentācija 'Japāna', 8.
  • Prezentācija 'Japāna', 9.
  • Prezentācija 'Japāna', 10.
  • Prezentācija 'Japāna', 11.
  • Prezentācija 'Japāna', 12.
  • Prezentācija 'Japāna', 13.
  • Prezentācija 'Japāna', 14.
  • Prezentācija 'Japāna', 15.
  • Prezentācija 'Japāna', 16.
  • Prezentācija 'Japāna', 17.
  • Prezentācija 'Japāna', 18.
  • Prezentācija 'Japāna', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Budisms
6. gadsimtā cauri Korejai no Ķīnas izplatījās budisms.
Japānā tas lieliski sadzīvoja ar sintoismu, un šī līdzāspastāvēšana vērojama līdz pat mūsdienām.
Vieni un tie paši Japānas iedzīvotāji piedalījās un piedalās gan sintoistu, gan budistu rituālos.

Dzenbudisms
Japānā radās savs budisma novirziens, ko dēvē par dzenbudismu jeb vienkārši dzen.
Šīs mācības piekritēji uzskatīja, ka Budas mācību nevar izprast ar prātu, studējot svētos rakstus, bet tikai ar intuīciju sevišķos apskaidrības brīžos.
Dzen rituāli un filozofija ietvēra gan ilgstošu meditāciju, gan nesteidzīgu tējas dzeršanu.

Haikas
Haikas ir dabā redzētā spontāna ietērpšana trīsrindu dzejoļos.
Haikas ir viens no dzenbudisma rituāliem.

Konfūcija mācība
Kopš 17. gadsimta Japānas valstī sāka ieviest arī Konfūcija mācību.
Tādējādi daudzi kulturologi uzskata, ka sintoisms japāni apveltīja ar tīrības sajūtu un spēju iedziļināties dabas skaistumā.
Konfūcisms iemācīja paļāvību un uzticību augstāk stāvošajam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants