Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga procesa elementi uzņēmumā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Tā kā mārketinga videi nenoliedzami ir ievērojama ietekme uz uzņēmumu, tā mārketinga stratēģijas izstrāde ir saistīta divām galvenajām darbībām: pirmkārt, uzņēmuma vides analīze un, otrkārt, uzņēmuma pozīcijas analīze – jānosaka iespējas un trūkumi, kā arī jārisina ārējās un iekšējās vides ietekme.
Pircēju izdevīgums un gandarījums ir saistīts gan ar produktu, gan tā izvietojumu, gan virzīšanu tirgū jeb reklāmām, gan cenu un citiem mārketinga elementiem. Lai pircējiem būtu izdevīgi iegādāties konkrēto produktu un viņi no tā gūtu gandarījumu: Produktam jāatbilst pircēja vajadzībām un vēlmēm, tam pareizi jāfunkcionē, un tā kvalitātei jābūt atbilstoši pircēja patērētāja prasību līmenim. Produktam jābūt pieejamam. Reklāmai ir jābūt patīkamai un emocionāli saprotamai. Produkta cenai jāatbilst labumam, ko pircējs gūst no konkrētā produkta. Produktam jābūt pēc iespējas lētākam, protams, ir pircēji kuri gatavi pārmaksāt par produktu, kas pilnībā apmierina viņu vajadzības un vēlmes.
Pircēju vēlmes laika gaitā var mainīties vai pat izzust, tās ir nozīmīgākais mārketinga speciālistu rūpju un uzmanības objekts, tādēļ ļoti svarīgi ir noteikt esošos un atklāt jaunus tirgus segmentus.
Pircēju izdevīgums un gandarījums ir saistīts ar uzņēmuma konkurentiem, piegādātājiem, starpniekiem un citiem mārketinga ārējās vides faktoriem, kā arī iekšējās vides faktoriem, jo tie visi kopumā nosaka produktu, tā cenu, virzību un izvietojumu tirgū.

Autora komentārsAtvērt
Atlants