• Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teorijā un praksē

     

    Konspekts3 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 1.
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 2.
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 3.
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 4.
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 5.
  • Konspekts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītībā teo', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kopumā Latvijas izglītībā pastāv četri pedagoģiski filozofiskie principi. Tie ir:
● Radoša darbība;
● Demokrātiskums;
● Humanitāte;
● Reliģisku jūtu audzināšana.
Katrs šis princips attīsta cilvēka personību, tas ir nenoliedzams fakts, bet tomēr, katram principam ir savas vērtības, kuras jāieaudzina bērnā. Katrā no principiem ir savi mērķi un uzdevumi, kuri pilnveido personību. Katram principam savs domāšanas etalons, katrs ved uz citu domāšanas, darbības un funkcionēšanas virzienu. Visā pedagoģiskajā procesā galvenais ir rezultāts- pieaudzis cilvēks kā personība.
Sīkāk savu viedokli gribētu paust par humanitātes un reliģisku jūtu audzināšanas pedagoģiski filozofiskajiem principiem.

Humanitāte
Jau 14. gadsimtā Eiropas kultūrā izveidojās humānisms kā pasaules uzskats, kas pasludināja cilvēka personībai tiesības uz brīvību, dzīvesprieku un aktivitāti, godbijību pret darbu, tiesības uz fiziskā un garīgā attiecības vienību kā austāko vērtību.
Veidojās īpaša attieksme pret bērniem- iecietīga, laipna, lai brīvi attīstītos bērnu domāšana un iedzimtās spējas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants