Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketings ir koncepciju, cenu, reklāmas, ideju plānošanas un izpildes process, kas tiek veidots, lai varētu apmierināt individuālo pircēju un organizāciju vēlmes.1 Taču, lai labāk izprastu mārketinga būtību, ir jāizzina tā pamatelementi: vēlmes, kas ir mārketinga pamats savukārt vajadzības ir vēlmju īpaša forma – prasības, kuras parasti ir bezgalīgas; pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība; produkts ir viss, tai skaitā arī idejas, kas vien spēj apmierināt pircēju vajadzības; patērētāju vērtējums jeb atzinums par konkrētu produktu; maiņa ir vēlamā produkta iegūšana vismaz starp diviem dalībniekiem brīvprātīgā maiņas procesā pret citu produktu; darījums ir vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteiktus nosacījumus, bet tirgus ir pārdevēju un pircēju kopums, kas piedāvā un pērk preces konkrētā laikā un vietā.2
Mārketingam nepieciešama zinātniska pieeja un metodes, kā arī zināma valsts regulēšana. Mārketingam kā sabiedriskam un biznesa procesam ir savi objektīvie mērķi: patēriņa palielināšana, jo mārketings ietekmē ražošanas apjomu, kā arī stimulē saražoto produktu pārdošanu; patērētāja vajadzību un vēlmju apmierināšana; produktu izvēles dažādība; dzīves līmeņa paaugstināšana – mārketingam ir jāietekmē vides veidošanās, kas saistās ar produktu raksturlielumiem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants