Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 1.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 2.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 3.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 4.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 5.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 6.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 7.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 8.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 9.
  • Referāts 'Uzņēmuma iekšējā, ārējā vide, klients un darbinieks', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Uzņēmuma iekšējā vide    3
1.1.  Sistēma    3
1.2.  Struktūra    3
1.3.  Stratēģija    3
1.4.  Tehnoloģija    3
1.5.  Personāls    3
1.6.  Kultūra    3
2.  Uzņēmuma ārējā vide    3
2.1.  Patērētāji    4
2.2.  Konkurenti    4
2.3.  Piegādātāji    4
2.4.  Likumdošana    4
2.5.  Prese    4
2.6.  Valsts ekonomiskais stāvoklis    4
2.7.  Sociālkultūras attiecības    4
2.8.  Zinātnes un tehnikas attīstība    4
2.9.  Starptautiskās attiecības    5
3.  Klients un darbinieks    5
3.1.  Klienta perspektīva    5
3.2.  Darbinieka perspektīva    5
4.  Intervija ar Saldus grāmatnīcas „Anneles grāmata” vadītāju Annu Sipko    6
  Izmantotā literatūra    8
  Nobeigums    9
  Tēzes    10
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas apstākļos uzņēmuma uzbūves iekšējās vides elementu kopsakarība un sistēma ir daudzšķautņaina un to nevar raksturot ar tradicionāliem iekšējās uzbūves elementiem. Pastāv objektīvie faktori (ilgstoša atrašanās centralizētas ekonomikas un svešas ideoloģijas ietekmē), kā arī subjektīvi faktori (ētikas normu un vērtību izmaiņas). Tie kā priekšnosacījumu uzņēmuma iekšējā vides uzbūvē izvirza 7 elementus: sistēmu, tehnoloģiju, personālu, stratēģiju, struktūru, kultūru un mērķus.
1.1. Sistēma
Sistēmas teorija nosaka, ka jebkurš elements, ko ievieš sistēmā, iegūst kopīgu raksturojumu, kāda tam nebija pirms tam. Visi sistēmā esošie elementi ir savstarpēji saistīti un dod savu ieguldījumu. Uzņēmums kā apakšsistēma funkcionē lielākā sistēmā- nozarē, valstī. Lai sistēma funkcionētu, jāveic analīze, plānošana, projektēšana, vadīšana.
1.2. Struktūra
Uzņēmuma vienību un darbinieku funkciju sakārtošana, lai efektīvi savstarpēji sadarbojoties un kontaktējoties ar ārējo vidi, mērķtiecīgi sasniegtu uzņēmuma mērķus, apmierinātu patērētāju vajadzības. Uzņēmuma struktūra var būt atsevišķi darbinieki, vienības, uzņēmumi, firmas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants