Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 1.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 2.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 3.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 4.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 5.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 6.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 7.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 8.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 9.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 10.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 11.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 12.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 13.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 14.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 15.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 16.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 17.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 18.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 19.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 20.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 21.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 22.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 23.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 24.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 25.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 26.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 27.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 28.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 29.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstības dinamika un virzieni Latvijā', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Tūrisms, tūrisma nozīme    3
2.  Tūrisms Latvijā    4
3.  Transports Latvijā    5
4.  Gaisa transports Latvijā    7
5.  Starptautiskā lidosta "Rīga"    9
5.1.  Attīstība    9
5.2.  2007.g statistika    11
5.3.  2008.g., nākotnes plāni    13
6.  Liepājas lidosta    14
6.1.  Attīstība    14
6.2.  Nākotnes vīzija    15
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Salīdzinot gaisa transporta atttīstību Latvijā pirms 10 gadiem un tagad, skaidri redzams, ka ir vērojama izaugsme. Ja 90-os gados aviotransportam Latvijā bija diezgan nenozīmīga loma, tad šobrid situācija radikāli mainījusies. Ir vērojama tendence, ka samazinās dzelzsceļa transporta pārvadāto pasažieru skaits, bet gaisa transporta - palielinās. Tas liecina, ka aviotransporta pakalpojumi kļuvuši pieejamāki un ērtāki, tādēļ cilvēki izvēlas šo transporta veidu, jo tas nodrošina arī daudz ātrāku nokļūšanu galamērķī.
Kad Latvija 2003. g. kļuva par ES dalībvalsti, daudz tika diskutēts un apspriests vai Latvijas gaisa transporta sistēma izturēs lielo konkurences spiedienu un spēs pielāgoties ES prasībām. Bija skaidrs, ka sākums būs grūts un nāksies saskarties ar dažadām zināmām grūtībām, kas būs saistītas ar likumdošanas ievērošanu.
Jāsecina, ka valsts galvenajai lidostai "Rīga" ir izdevies ne tikai veiksmīgi pielāgoties ES prasībām, bet arī nostiprināt savas pozīcijas kā lielākajam starptautiskajam gaisa transporta mezglam Baltijā. Ne Tallinas, ne Viļņas lidostām nav izdevies sasniegt tik strauju attīstības dinamiku kā Rīgas lidostai. Tātad, grūtākais ir pārvarēts un par to liecina arī lidostas nepārtrauktā attīstība, pilnveidošanās, kad ar katru gadu aviopārvadājumu skaits ļoti strauji palielinās un viens rekords seko pēc otra.
Manuprāt, ļoti liels ieguldījums lidostas veiksmīgajā attīstībā ir Satiksmes ministrijai, kas izstrādāja un realizēja nodevu atlaižu sistēmu. Uzskatu, ka no valdības puses tas bija ļoti riskants solis, jo šada atlaižu politika vēl nebija nevienā no ES valstu lidostām, bet nu tās seko Rīgas lidostas piemēram. Jācer vien, ka Konkurences padome tomēr neatcels šo atlaižu programmu.
Lidostas attīstība turpmāko gadu laikā neapstāsies, tieši otrādi - tā turpinās pieaugt, jo jau tagad notiek ievērojamā attīstības plāna realizācija, kura beigās plānots apkalpot līdz pat 20 miljoniem pasažieru gadā.
Ļoti svarīgs notikums ir Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam, kas sniegs vēl lielāku impulsu gan transporta, gan tūrisma attīstībai. Šengenas līgums noteikti dos pozitīvu iespaidu uz aviopārvadājumu attīstību un pasažieru skaita pieaugumu starptautiskajā lidostā Rīga.
Ja tiks realizēts Satiksmes ministrijas izstrādātais projekts par reģionālo lidostu attīstību, tad gaisa transporta nozīme palielināsies arī Latvijas robežas - tātad nozīmīgi kļūs arī vietējie aviopārvadājumi. Tas ļoti izdevīgi būtu biznesa cilvēkiem, kuriem galvenais ir ātrāk sasniegt galamērķi.
Skaidri redzams, ka gaisa transportam Latvijā ir nākotne un tik jāturpina uzturēt un attīstīt ekonomiski efektīvu gaisa transporta sistēmu, kas sniedz drošus, kvalitatīvus un pieejamus gaisa satiksmes pakalpojumus Latvijas iedzīvotājiem.

Atlants