Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 1.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 2.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 3.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 4.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 5.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 6.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 7.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 8.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 9.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 10.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 11.
  • Referāts 'Sociālā psiholoģija', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pašpadeve – kā sevi pasniedzam. Pašpadeves īpatnības    3
  Komunikatīvo barjeru veidi, kas sastopami ikdienā    6
  Runātājs vai klausītājs? Kā novērst?    9
  Mana darba vadītāja stila raksturojums    11
  Kādas normas (noteikumi) pastāv ģimenē    12
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Pirmais iespaids par cilvēku, kā noskaidrojuši psihologi, veidojas kontaktu pirmajās 90 sekundēs.
Viduslaiku domātājs Sv. Aurēlijs Augustīns (354-430) rakstīja: „Kas ir laiks? Kamēr neviens man to nevaicā, es to pavisam labi saprotu, taču, tiklīdz gribu sniegt atbildi, nonāku pilnīgā bezizejā.”
Līdzīgi bija arī man, kad jūs uzdevāt šo mājasdarbu. Tāpēc centīšos noskaidrot kas ir pašpadeve.
Pirmais iespaids par cilvēku lielā mērā ir atkarīgs no partnera pašpadeves. Ņemot vērā uztverei raksturīgo refleksiju, nepieciešams saskarsmē domāt arī par savu pašpadevi. Sarunā ar otru cilvēku svarīgi ir:
Teikt „ja,” piekrist visam, kam vien iespējams;
Smaidīt un skatīties uz partneri;
Būt uzmanīgam, ieinteresētam klausītājam;
Būt labam novērotājam;
Neskopoties ar uzslavām un komplimentiem;
Pacensties radīt labu iespaidu par sevi ar gaumīgu un sakārtotu ārieni;
Censties runāt kompetenti un pārliecinoši, ne vairāk un ne mazāk, kā nepieciešams;
Uzsvērt kopīgo jūtās, domās, interesēs.

Saskarsmes procesā cilvēks piedalās ar visu, kas viņam ir: ar savu personību (domām, vēlmēm, jūtām) un ar savu ķermeni, balss aparātu. Cilvēks kontaktējas ar partneri ne tikai verbāli, bet arī neverbāli. Izmantojot M. Knapa definīciju, varam sacīt, ka „neverbālā komunikācija apzīmē visas tās cilvēka reakcijas, kuras nevar tikt aprakstītas kā atklātas vārdiskas (mutiskas vai rakstiskas) manifestācijas”. Daudz lielāka informācijas daļa (līdz 60-80%) tiek noraidīta ar visdažādāko neverbālās komunikācijas zīmju palīdzību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants