Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 37 vienības
Atsauces: Ir
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 1.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 2.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 3.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 4.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 5.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 6.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 7.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 8.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 9.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 10.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 11.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 12.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 13.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 14.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 15.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 16.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 17.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 18.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 19.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 20.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 21.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 22.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 23.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 24.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 25.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 26.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 27.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 28.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 29.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 30.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 31.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 32.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 33.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 34.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 35.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 36.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 37.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 38.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 39.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 40.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 41.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 42.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 43.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 44.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 45.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 46.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 47.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 48.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 49.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 50.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 51.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 52.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 53.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 54.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 55.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 56.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 57.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 58.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 59.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 60.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 61.
  • Diplomdarbs 'Kustību labvēlīgā ietekme uz intelektuālo attīstību vidusskolā', 62.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
  Teorētiskā daļa    8
2.  Jauniešu centrālās nervu sistēmas raksturojums    11
2.1.  Anatomiskais aspekts    11
2.2.  Fizioloģiskais aspekts    13
2.3.  Psiholoģiskais aspekts    15
3.  Vidusskolēnu kognitīvā aspekta raksturojums    20
3.1.  Intelektuālā attīstība    20
3.2.  Intelekta ietekme uz kustību    23
3.3.  Kustību ietekme uz atmiņu un motivāciju    26
3.4.  Kustību ietekme uz mācību procesu    28
4.  Ieteikumi sporta un deju speciālistam    33
  Praktiskā daļa    38
  Anketas Nr. 1. datu apstrāde (sk. 1. pielikumā)    40
  Anketas Nr. 2. datu apstrāde (sk. 2. pielikumā)    47
  Secinājumi    54
Darba fragmentsAizvērt

Pievērsīsimies pētījumiem, ko 2003. gadā veica psihologs J. Humprejs, apkopojot vairāk nekā 50 autoru darbus par bērnu sociālo un emocionālo attīstību sportā. Psihologs akceptē, ka sports nosaka popularitāti un īpaši novērojams zēnu starpā, ka laba fiziskā sagatavotība sniedz pārliecību un ticību saviem spēkiem, kā arī to, ka pieredze sportā veicina pienākuma sajūtu un atbildības veidošanos, bet noturīgi paradumi sportā veicina personības aktivitāti arī citās dzīves jomās. Apkopojot sporta pozitīvo devumu, J. Humprejs secina, ka 45 % gadījumu apstiprina pozitīvās ietekmes bērna sociālās attīstības veicināšanā, 29 % gadījumu fiziskās attīstības paātrināšanā, 17 % gadījumu emocionālās attīstības paātrināšanā, bet 9 % gadījumu intelekta attīstības sekmēšanā. (Ābele 2009.,356) Uzskatu, ka visi komponenti, kas apstiprināti psihologa J. Humpreja pētījumā, ir veicinoši faktori bērna fiziskai un psihoemocionālai attīstībai.
Postmodernisma laikmetā, lai cilvēks būtu harmonijā pats ar sevi, viņam ir nepieciešama ne tikai materiāla labklājība, bet arī sociālā - veselība, nepieciešamība pēc pašattīstīšanās, brīvības sajūtas u. tml.
Šo tēmu izvēlējos rakstīt tāpēc, ka uzskatu, ka mūsdienās tā ir aktuāla, jo ikkatrs indivīds vēlas sevi pilnveidot. Lai gan tehnoloģijas pasaulē, kura mūs pārņem, aizvien mazāk jādomā pašiem, tomēr prasmi kustēties un zinātkāri pēc zināšanām, mūsu vietā nevarēs izdarīt neviens cits kā mēs paši. Lai mēs nekļūtu tikai par biorobotiem, mums sevi daudzveidīgi jāpilnveido. Viens no individualitātes attīstības veicinošiem faktoriem ir fiziskās aktivitātes.
Amerikāņu pedagogs, psihologs un zinātnieks H. Gardners ir teicis: „Intelekts ir indivīda intelektuālās spējas, kas nodrošina problēmu risināšanas prasmi un radošu darbību, kuru atzīst un novērtē noteiktā kultūrā.” (Garnders 1993)
Kustības stiprina organisma aizsargspējas, paaugstina darba spējas, uzlabo vispārējo veselības stāvokli. Kustības ir viens no veidiem, kā veidot simetriskas un harmoniskas ķermeņa proporcijas. Regulāras fiziskās aktivitātes nepieciešamas visiem cilvēkiem, jo šādas nodarbības palīdz veidot tādas rakstura īpašības kā mērķtiecība, pacietība un ticība saviem spēkiem, palīdz izvairīties vai atbrīvoties no kaitīgiem ieradumiem, samazina uzkrāto slikto enerģiju un palīdz pārvērst to par pozitīvu. Tas viss veido pozitīvu attieksmi pret dzīvi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants