Vērtējums:
Publicēts: 25.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 1.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 2.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 3.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 4.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 5.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 6.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 7.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 8.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 9.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 10.
  • Referāts 'Elektriskie patērētāji automobiļos', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Akumulators    4
2.  Kondensators    4
3.  Ģenerators    5
4.  Indukcijas spole    5
5.  Startera sistēma    6
6.  Aizdedzes sveces    6
7.  Sadalītājs    6
8.  Digitālā aizdedzes sistēma, elektroniskais vad. Bloks    7
9.  Devēji automobiļa parametru noteikšanai    8
9.1.  Šķidruma līmeņa devējs    8
9.2.  Bremžu kluča nodiluma signāls    8
9.3.  Lampu kontroles devējs    8
9.4.  Termisors    9
9.5.  Pjezokristāls    9
9.6.  Ātruma devējs    9
9.7.  Auksta iedarbināšanas terodevējs    9
10.  Apgaismes sistēma    9
11.  Virzienrādītājs    10
12.  Stikla tīrītāji    11
13.  Lambdas zonde    11
14.  Skaņas signāls    11
Darba fragmentsAizvērt

Akumulators ir enerģijas avots kurš apgādā automobiļa elektroenerģijas patērētājus ar elektrisko strāvu, motoram darbojoties ar maziem apgriezieniem. Akumulators ir elektroķīmiska ierīce elektrības ražošanai un uzglabāšanai. Akumulatoram uzlādējoties elektriskā enerģija pārvēršas ķīmiskajā enerģijā. Akumulators ir līdzstrāvas avots, tādas strāvas kas plūst tikai vienā virzienā. Akumulators sastāv no sekcijām, savukārt sekcijas sastāv no negatīvās plates, pozitīvās plates, tvertner un elektrolīta.
Plates ir veidotas no svina un svina oksīda. Parasti tvertne ir izgatavota no plastmasas lai izvairītos no korozijas. Elektrolīts ir destilētā ūdens un sērskābes maisījums ar noteiktu blīvumu. Ja sekcijai ir pieslēgts elektroenerģijas patērētājs, tad caur to plūst strāva, tas notiek tāpēc ka viena sekcijas plate ir pozitīva, bet otra plate ir negatīva. Ja elektronu skaits uz abām platēm būs apmēram vienāds, tas nozīmē, ka akumulators ir izlādējies. Akumulatoru pilnīgi izlādet ir kaitīgi. Lai zinātu kad akumulators ir jāuzlādē, uz akumulatoriem ir indikators un indikatora lodziņā krāsa mainās atkarībā no akumulatora izlādēšanās pakāpes.
Akumulatora kopējais spriegums ir atkarīgs no virknē slēgto sekciju skaita. Vienas sekcijas kura ir pilnīgi uzlādēta spriegums bez slodzes ir 2,1V. Ja virknē saslēdz sešas seksijas iegūst akumulatoru ar spriegumu bez slodzes 12,6V. Automobiļos izmanto 12,6V akumulatorus un atbilstošus elektroenerģijas patērētājus.
Akumulatoru ietilpība ir lelums kas raksturo elektrības daudzumu ko akumulators vas uzņemt, ietilpību mēra ampērstundās – Ah. Akumulators ar ietilpību 40 Ah strādās 40 stundas un kurš nodrošinās ar elektroenerģiju patērētāju caur kuru plūdīs 1A strāvas. Slēdzot akumulatorus paralēli, iegūst kopēju ietilpību, kas vienāda ar abu akumulatoru ietilpību summu, t.i. 40+40=80Ah, mainās arī spriegums, t.i. 12+12=24V.
Pēdējā laikā arvien plašāku lietojumu gūst akumulatori, kuri nav periodiski jāpiepilda ar elektrolītu. Tas tik panākts izmantojot plates izgatavošanā kalciju, kalcijs plašu sastāvā samazina gāzu izdalīšanos, tas arī novērš nepieciešamību periodiski papildināt akumulatoru ar destilētu ūdeni.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants