Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Skolēna personības īpatnību ietekme uz mācību procesu', 1.
  • Konspekts 'Skolēna personības īpatnību ietekme uz mācību procesu', 2.
  • Konspekts 'Skolēna personības īpatnību ietekme uz mācību procesu', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Junga psiholoģiskie tipi:
Ekstraverts domātājs: ekstraverta ievirze, bet dominējošā psihiskā funkcija ir domāšana. Šī tipa cilvēkiem ir izteikta interese par apkārtējo pasauli, par to, kas notiek apkārt. Šie cilvēki lielu vērību piešķir loģikai, viņi nevairās no matemātikas, mīl tiešumu un precizitāti.
Introverts domātājs: psihiskā enerģija virzīta uz sevis izpratni, savas dvēseles izjūtām, dvēseles izzināšanu. Dominē domāšanas funkcija, taču tā vērsta uz sevi. Šādiem cilvēkiem ir nosliece uz pašanalīzi. Domas un pārdzīvojumi ir svarīgākas par apkārtējo pasauli.
Ekstraverts vērtētājs: visu saliek „ pa plauktiņiem”- kas svarīgāks, kas mazāk svarīgs, kas labs, kas slikts. Nav būtiska loģiska analīze un secinājumi, bet gan kādas nozīmes piedēvēšana lietām, parādībām, notikumiem. Šie cilvēki vērtē ārējo pasauli, tātad viņiem ir iekšēja vērtību hierarhija. Ir ļoti kategoriski savos vērtējumos, uzskata, ka tā ir nemaldīga patiesība.
Introverts vērtētājs: Vērtē sevi. Viedokļi un domas atšķiras no vispārpieņemtām normām. Ir pašritiski, neapmierināti ar sevi, jo visu laiku sevi salīdzina ar iedomātu etalonu. Bieži izjūt vainas sajūtu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants