Vērtējums:
Publicēts: 12.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pedagoga pozīcija', 1.
Darba fragmentsAizvērt

Pozīcija – tas ir stāvoklis, sarežģīta personības attiecību, mērķu, motīvu, vērtību sistēma.
” Audzinātāja pozīcija audzināšanas darbības organizācijas procesā ir stāvoklis, attieksme pret audzēkņiem, to darbību, kurā viņi reāli piedalās.” Tātad tā ir ne tikai pedagoga attieksme pret skolēna individuālajām mācīšanās metodēm, viņa uzvedību un rīcību mācību un organizatoriskajā darbībā, bet arī attieksme pret skolēnu kā personību un tās īpašībām. Audzināšanas darbībā panākumi ir sasniedzami tikai tad, ja āŗējie apstākļi, prasības un audzināmā vajadzības ir savstarpēji saskaņotas ar skolotāju.
Atkarībā no audzēkņu organizācijas un vecuma posma, iedala šādus 4 pedagoga pozīcijas veidus:
Netiešās vadības pozīcija – raksturīgi šai pedagoga pozīcijai ir tas, ka audzinātājs audzēknim nekad neuzdod tiešus uzdevumus, bet gan panāk to ar citu cilvēku, situācijas u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants