-
Taktiskie mediji un interneta aktīvisms
Eseja2 Datori, elektronika, programmēšana, Vēsture, kultūra, Žurnālistika
Galvenais, kas dod lielas priekšrocības blogeriem, salīdzinot ar ierastajiem medijiem, ir apstāklis, ka lielie preses izdevumi vai telekanāli naudas devēju vai redakcijas nostājas dēļ bieži vien nemaz nespēj notikumus pasniegt tik tieši un bezkaislīgi, kā brīvai presei pieklātos. Turpretī blogeri var atļauties aprakstīt notikumus tā, kā tos redz. Vienlaikus viņiem ir jāapzinās, ka blogera auditorija ir autoram daudz tuvāk nekā lielajiem medijiem.
Manuprāt taktiskie mediji jeb DIY mediji ir mediju nākotne, protams diez vai var teikt ka izzudīs kāds no jau esošajiem tradicionālajiem medijiem, nē tas būtu pārsteidzīgi. Un tomēr par informāciju mūsdienu sabiedrība aiz vien mazāk un mazāk grib maksāt, un blogeru kustība ir kā lieliska alternatīva, tradicionālajiem informācijas iegūšanas veidiem. Atliek tikai pāris reižu noklikšķināt peles pogas , atrast sev piemērotu un ticamu autoru un smelties, cik vien sirds kāro. Pats labākais, ka varam būt droši, ka šī informācija nav mainīta vai cenzētu un vēl jau arī cilvēciskais faktors - subjektīvais viedoklis, emocijas un viss pārējais ko mums nevar piedāvāt tradicionālie mediji.
…
Eseja studiju priekšmetā „Interneta mediji un komunikācija interneta vidē” 2. eseja "Taktiskie mediji un interneta aktīvisms" Mēs visi jau ļoti labi zinām, ka mediji un to tipi ir daudz un dažādi, tradicionālie mediji, jaunie mediji, alternatīvie mediji un taktiskie mediji. Bet, kas tad īsti ir taktiskie mediji, un kur ar tādiem mēs varam saskarties? Pirmo reizi termins "taktiskie mediji" izskanēja pēc Berlīnes mūra krišanas. Taktisko medijus galvenokārt var identificēt ar DIY kustību. Taktiskie mediji attiecas uz dažādu mediju taktikas izmantošanu mākslā, teorijā vai tīkla politikas veidošanā, iesaistot dažādas jaunās tehnoloģijas. Vēl viena interesanta iezīme kas piemīt taktiskajiem medijiem ir tas, ka bez aktīvas līdzdalības pasākumu atspoguļošanā, taktisko mediju autori arī paši bieži vien ņem tieši līdzdalību šajos pasākumos. Tas nozīmē ka viedoklis kāds tiks sniegts par attiecīgo pasākumu būs drīzāk subjektīvs, nevis objektīvs. Tas arī ir viens no galvenajiem faktoriem kas atšķir taktisko mediju no masu medija. Lai veidotu mediju saturu vairs nav jābūt nozares profesionālim, to var darīt jebkurš un galvenais izteiksme kā to darīt ar jaunajām tehnoloģijām un māksliniecisko darbību ir teju vai neierobežota. Lai gan autors iespējams ir neprofesionālis, un sižets nav pats kvalitatīvākais, tas izceļas ar vienu ļoti pozitīvu īpašību, mūsdienu steidzīgajā sabiedrībā – operativitāti. Taktiskie mediji nekad nav izstrādāti līdz pašai pilnībai, tie nekad nav pabeigti un nestāv dīkstāvē. Tas tā ir tāpēc ka to autori parasti ir dažādu veidu aktīvisti, programmētāji, mākslinieki utt., kuriem vienmēr ir jābūt solīti priekšā tradicionālajiem medijiem.