Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.03.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 1.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 2.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 3.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 4.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 5.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 6.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 7.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 8.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 9.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 10.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Pieprasījuma elastība    3
  Cenas elastība    3
  Cenas elastības cēloņi    4
  Krusteniskā pieprasījuma elastība    5
  Ienākumu elastība    5
  Īstermiņa un ilgtermiņa pieprasījums    6
  Piedāvājuma elastība    7
  Īstermiņa un ilgtermiņa piedāvājums    8
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Pieprasījuma un piedāvājuma analīze ir svarīgs instrumentspēks, kas dod iespēju izprast daudzus ekonomiskos procesus. Sociālie, politiskie un ekonomiskie faktori ietekmē tirgus cenu, tāpat kā valdības lēmumi, nodokļi un subsīdijas muitas tarifi un kvotas ietekmē ražotāju un patērētāju u.tml.
Pētot pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, uzzināsim tirgus mehānisma darbību, uzzināsim kā un kādā veidā šis mehānisms nosaka ražošanas apjomus un cenas.
Pieprasījumu un piedāvājumu ietekmē dažādi lielumi. Iedarbības pakāpi var noteikt aptuveni pēc pieprasījuma vai piedāvājuma līknes kāpuma. Jo lēzenāka ir līkne, jo preces pieprasījuma (piedāvājuma) pārmaiņas, apskatāmajam ietekmējošam lielumam mainoties, ir lielākas. Tomēr šāds iedarbības noteikšanas veids nav precīzs, tāpēc ka līkne dažādos tās posmos var būt ar atšķirīgu kāpumu. Uzdevumu sarežģī arī tās, ka dažādas preces uz ietekmējošo lielumu pārmaiņām reaģē dažādi, arī preces mērvienību dimensijas nav vienādas. Tāpēc ir nepieciešams ietekmējošo lielumu iedarbības mērs, kas der visām precēm un ļauj tās savstarpēji salīdzināt. Šāds mērs ir elastība. Ar to tiek raksturota nevis absolūtu, bet relatīvu lielumu pārmaiņu attiecība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants