-
Novecojušu gaisa kuģu problēmas
B742, in route, Penghu Island Taiwan, 2002. gada 25. maijs: 2002. gada 25. maijā pēc neatbilstoša remonta 1980. gadā, kas nebija konstatēts turpmākajās pārbaudēs, Penghu salā Taivānā gaisa satiksmes viducī pārtrūka China Airlines Boeing 747-200.
B741, en route, Gunma Japan 1985: 1985. gada 12. augustā Boeing 747 SR-100, ko ekspluatēja Japan Air Lines, piedzīvoja kontroles zudumu vertikālā stabilizatora zaudēšanas dēļ. Pēc ārkārtas stāvokļa pasludināšanas gaisa kuģis turpināja lidojumu 30 minūtes un pēc tam ietekmēja reljefu kalnainā apvidū Gunmas prefektūrā, Japānā.
Šajā nelaimes gadījumu izmeklēšanā tika konstatēts, ka pēc strukturālajiem remontiem parastās kontroles procedūras, lai nodrošinātu nepārtrauktu strukturālo integritāti, nav bijušas efektīvas pat tādā mērā, kādā tās pareizi ievērotas.
Apkope ne vienmēr ir tieši saistīta - un iesaistītās struktūras ne vienmēr ir metāliskas. 1989. gadā liela daļa no Concorde virsskaņas gaisa kuģa stūres avarēja un lidojot atdalījās kompozītmateriāla atteices dēļ, kas bija saistīta ar mitruma iekļūšanu ievērojamā laika posmā pirms negadījuma. Skatīt: AAIB Report on variety to Concorde 102 G-BOAF over Tasman Sea, about 140 nm uz austrumiem no Sidnejas, Austrālijā, 1989. gada 12. aprīlī.
…
Lidmašīna sāk “novecot”, tiklīdz tā pirmoreiz lido un gandrīz uzreiz sāk parādīties dažādi novecošanās defekti. Tomēr šis termins parasti attiecas uz jautājumiem, kas var rasties, jo kopš jauna laika tas kļūst nozīmīgs, un tas ir lielāks nekā līdzīgas klases gaisa kuģu vidējais vecums. Gaisa kuģa konstrukcijas un vēlāk apstiprinātas tehniskās apkopes programmas principu izveides mērķis ir pilnībā ņemt vērā gaisa kuģa izmantošanas turpināšanas sekas. Mūsdienās tiek piemērota kaitējuma tolerances un drošas dzīves dizaina filozofija, kā arī izstrādātas atbilstošas pārbaudes metodes un pārbaužu intervāli, lai noteiktu avārijas, vides vai noguruma kaitējuma sekas.