Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgus izvēle un stratēģijas iekļūšanai starptautiskajā tirgū', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgus izvēle un stratēģijas iekļūšanai starptautiskajā tirgū', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgus izvēle un stratēģijas iekļūšanai starptautiskajā tirgū', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Noteikt ekonomisko risku nav viegli. Tas notiek tāpēc, ka risku jēdziens ir ļoti daudzveidīgs. Vēl būtisks valsts resursu samazinājums var iet līdz ar iedzīvotāju maksātspējas lielu dažādību. Vienā un tā pašā valstī ekonomiskais risks ir atkarīgs no pircēju tipiem.
Pastāv arī cits jaunā tirgus nestabilitātes veids, saistīts ar valsts politiku. Politisku risku var izraisīt valsts politisku darbinieku uzvedība, kura var būt nelabvēlīga ārzemju kompānijām, kuras darbojas tā tirgū. Vēl politisku risku var ietekmēt vides faktori, kuri veicina straujas izmaiņas valsts politiskā dzīvē.2
Kad kompānija pieņēma lēmumu par darbības uzsākšanu kādā valstī, tai vajag izvēlēties kā iziet ārējā tirgū. Pastāv trīs stratēģijas iekļūšanai starptautiskajā tirgū. Katra no tiem ir saistīta ar lielām saistībām, riskiem, kontroli un potenciāliem ienākumiem. Pie tādām stratēģijām pieder:
• eksports. Eksports ir visvienkāršākais veids, ka iziet ārējā tirgū. Ar eksportu saprot iekšzemē saražoto preču un pakalpojumu pārdošanu patērētājiem ārvalstīs. Iedala divus eksporta veidus:
• netiešais eksports ir tāds eksporta veids, kad kompānijas produkcija tiek pārdota ārzemju tirgos ar neatkarīgo starpnieku palīdzību. Šajā gadījumā, ražotājs un starpnieks ir no vienas valsts;
• tiešais eksports ir tāds eksporta veids, kad kompānijas produkcija tiek pārdota ārzemju tirgos ar neatkarīgo ārzemju starpnieku palīdzību. Šajā gadījumā kompānija veic arī starptautiskā mārketinga pasākumus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants