Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 1.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 2.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 3.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 4.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 5.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 6.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 7.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 8.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 9.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 10.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 11.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 12.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 13.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 14.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 15.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 16.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 17.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 18.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 19.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 20.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 21.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 22.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 23.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 24.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 25.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 26.
  • Referāts 'Emocionālo pārdzīvojumu izpēte pirmsskolas bērnu grupās', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pētāmā grupa un metodes    5
1.1.  Pētījuma metodoloģijas pamatprincipi    5
1.2.  Izmantotā metode    8
1.3.  Izpētes subjekts - pētāmā grupa    10
2.  Emocionālo pārdzīvojumu izspausmju analīze pirms izmēģinājuma darbības    12
2.1.  Izpētes objekts - emocionālo pārdzīvojumu formas    12
2.2.  Emocionālo pārdzīvojumu izpausmes pirms izmēģinājuma darbības    14
3.  izmēģinājuma darbības norise    17
3.1.  Izmantotās rotaļas nodarbībās    17
3.2.  Datu fiksēšana    18
4.  Emocionālo pārdzīvojumu izpausmju dinamika    20
4.1.  Emocionālie pārdzīvojumi grupā    20
4.2.  Interesantākie novērotie gadījumi emocionālajā izpausmē    22
  nobeigums    27
  Literatūras sarakst    28
Darba fragmentsAizvērt

1.Pētāmā grupa un metodes
Pēdējos gados pirmsskolas pedagoģijā Latvijā ir vērojams uzplaukums, kas izskaidrojams ar pirmsskolas pedagogu vispārējo kvalifikācijas celšanu un pirmsskolas izglītības pieaugošo nozīmi izglītības sistēmā.
Arī pirmsskolas pedagoģijas un psiholoģijas pētījumi vēršas plašumā. Šobrīd aktuāli jautājumi ir par hiperaktivitāti, bērnu uzvedību, īpatnībām. Tādēļ pētījumā aprakstīta tēma un veikts pētījums par bērnu emocionālajiem pārdzīvojumiem, kas ir ikdienišķa parādība pirmsskolas bērnu izglītības iestāžu grupās.
Mūsdienu bērni ir atvērtāki un brīvāk audzināti, tādēļ viņu emociju plūsma ir lielāka un daudzveidīgāka. Viņu personības attīstās straujāk un vispusīgāk. Tomēr šīs emocijas, bērniem augot, ne vienmēr nes vajadzīgo attieksmi un reakciju.
Parasti pirmsskolas vecuma grupās ir 10 – 20 bērni, kuriem ik dienu novērojama nepārtraukta socializācija – process, kurā indivīds apgūst zināšanas, uzvedības modeļus, sociālās normas un vērtības, jūtas, kas nepieciešami viņa veiksmīgai funkcionēšanai pastāvošajā sabiedrībā. Socializācijas procesā bieži novērojamas emociju izpausmes un emocionālie pārdzīvojumi.
Tādēļ ir izveidotas dažādas metodes, kuras palīdz noskaidrot bērnu socializācijas procesa nianses – dažādas emocionālās izpausmes, kas var norādīt attieksmes un personības īpatnības katram bērnam individuāli.
1.1. Pētījuma metodoloģijas pamatprincipi
Lai veiktu zinātnisku pētījumu, ir jābūt kādai pārliecībai, pieņēmumam. Katrai parādībai, notikumam ir kāds cēlonis; vieni notikumi ietekmē citus notikumus; zinātnieki tic, ka šīs sakarības ir iespējams atklāt un izteikt ar teorijām; nevar būt, ka pasaulē vienu dienu spēkā ir vieni likumi, bet citu dienu – citi likumi (determinisms). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants