Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 1.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 2.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 3.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 4.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 5.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 6.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 7.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 8.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 9.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 10.
  • Referāts 'Bērna runas diagnosticēšana', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Lai diagnosticētu bērna runu, izvēlējos savu 4 gadus veco māsīcu Anci, kuras auklēšanā arī esmu piedalījusies, līdz ar to arī redzējusi kā attīstās viņas valodiņa. Ance jau kopš 2.gadu vecuma apmeklē PII un pašlaik apmeklē arī logopēdu, jo viņai ir problēmas ar dažu burtu neizrunāšanu vai pat izlaišanu vārdā. Lai raksturotu Ances valodu, vēlos minēt V.Rūķes-Draviņas piedāvātās atziņas :”jau 4.gada pirmajā pusē uzlabojas arī izruna. Sākot ar 3;4.BĒRNS skaņu kopu sp-u.c. nerunā vairs f-,bet tāpat kā pieaugušie,piem., nespīd, spainis. Joprojām trūkst r-skaņas, kuras vietā liek l,j vai kādu citu līdzskani, vai arī vienkārši atmet. Ceturtajā gadā BĒRNA valodai raksturīgi arī daudzi patstāvīgi jaundarinājumi, izmantojot paraugus no jau pazīstamā vārda krājuma.’’[1,387lpp] kā jau minēju Ance bieži vien ‘’r’’ burta vietā liek ‘’l’’ vai vispār to izlaiž (piemēram, vārdu –kurmis, viņa saka –kummis).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants