Vērtējums:
Publicēts: 26.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 1.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 2.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 3.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 4.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 5.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 6.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 7.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 8.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 9.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 10.
  • Konspekts 'Pedagoģijas zinātnes struktūra', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Pirms dažiem gadu desmitiem pieņemts, ka abi jēdzieni – pedagoģija un audzināšanas zinātne – tiek lietoti kā sinonīmi.

Audzināšanas zinātne kļuvusi nepārredzama. [..] Vairs gan nav iespējams konstatēt vispāratzītu vai vienotu dalījumu, tomēr ir atrodamas pētniecības jomas, palīgdisciplīnas, specialitātes un praktiskās darbības jomas, kuras iespējams skatīt kopsakarībās.Kāds pazīstams profesors [..] izteicies par audzināšanas zinātni, ka „tas, kas šodien tiek saukts par zinātnisko pedagoģiju un sludināts un proponēts pedagoģijas katedrās..., nekādā gadījumā neesot uzskatāms par audzināšanas zinātnes uzkrāto zināšanu sistemātisko skaidrojumu; tas drīzāk esot raibs modes, personisko jājamzirdziņu, humanitāro ideālu un dažkārt nedaudz naiva politiskā pasūtījuma sajaukums”. (Gunther Bittner, 1989, 215)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants