Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide, konkurence', 1.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide, konkurence', 2.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide, konkurence', 3.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide, konkurence', 4.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide, konkurence', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Piektais solis ir funkcionālo vai emocionālo pievilcību apskats. Šajā solī pārdomā industrijas emocionāli funkcionālo orientāciju. Šajā solī jāatbild uz jautājumiem: Vai Jūsu industrija konkurē, apelējot pie funkcionalitātes vai emocionālās pievilcības? Ja Jūs vēlētos pamainīt orientāciju, kādus elementus varētu pievienot?
Pats pēdējais solis ir laika (tendenču) izvērtējums. Šajā solī uzņēmums izmanto ārējās tendences savā labā. Tendenču novērtēšanā ir 3 būtiski principi: - tās ir būtiskas biznesam;
- tām ir jābūt neatgriezeniskām; - ir jābūt ar skaidru trajektoriju.
Latvijā ir vairāki lieliski piemēri, kur radīts jauns produkts un pieprasījums tam, tāpat arī daudz tādu, kur radīts ļoti labs produkts, taču nav prasts tam izveidot pieprasījumu. Ne vienmēr tāpēc, ka šis produkts nebūtu vajadzīgs, bet nepareizas pasniegšanas rezultātā vai līdzekļu trūkuma dēļ.

Vai paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē arī paaugstinātu risku?
Jā, paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē arī paaugstinātu risku, jo tāpat kā ir iemesli, lai iekļūtu starptautiskajos tirgos, kā arī ir ieguvumi no tiem, ir arī riski, kas jāņem vērā, izveidojot uzņēmumus konkrētās valstīs. Katrai valstij ir savi plusi, taču tai ir arī likstas, kas saistītas ar uzņēmējdarbību ar lieliem uzņēmumiem. Daži no šiem riskiem ir: stratēģiskais risks, operatīvais risks, politiskais risks, valsts risks, tehnoloģiskais risks, vides risks, ekonomiskais risks, finansiālais risks, terorisma risks.

Autora komentārsAtvērt
Atlants