Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 1.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 2.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 3.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 4.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Cena tirgū pilda noteiktas funkcijas. Labi funkcionējošā tirgū cenās ir ietverta visa nepieciešamā informācija. Tās informē patērētāju par to, cik naudas viņam ir nepieciešams., lai iegādātos kādu preci vai pakalpojumu. Cenas informē ražotāju arī par patērētāju gatavību maksāt par piegādātām precēm tirgū. Ar tās starpniecību ir iespējams ierobežot reto resursu patēriņu. Augsta cena ierobežo patērētāja rīcību, bet rosina ražotāju darboties. Cenai pazeminoties, mainās arī patērētāju un ražotāju ekonomiskā rīcība tirgū. Vairumam preču un pakalpojumu cenas nosaka pieprasījums, piedāvājums un konkurence. Tirgū notiek interešu saskaņošana, preces tiek pārdotas par cenu, kura ir pieņemama abām pusēm (pircējam un pārdevējam). Līdzsvars tirgū rodas pieprasījuma un piedāvājuma svārstību rezultātā. Mehānisms, kas nodrošina līdzsvara cenas veidošanos tirgū, ir konkurence.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants