Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:503876
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Sociālā institūcija un tās darbības izzināšana    3
1.1.  Sociālās institūcijas raksturojums    3
1.2.  Analizēt sociālās institūcijas un tās partneru sadarbību un saikni ar sabiedrību    4
1.3.  Sociālās institūcijas apkārtnes raksturojums    6
1.4.  Sociālās institūcijas kā fiziskās iestādes raksturojums    7
1.5.  Sociālās institūcijas darbinieku un klientu attieksme pret ģeogrāfisko un sociālo kontekstu un materiālo nodrošinājumu kopumā    8
2.  Sociālās institūcijas darbinieku un klientu raksturojums, darbinieku un klientu miliedarbības procesa izpēte    9
2.1.  Izpētīt sociālās institūcijas darbinieku raksturojušās iezīmes    9
2.2.  Izpētīt klienta raksturojušās iezīmes    10
Darba fragmentsAizvērt

2.2 Izpētīt klienta raksturojušās iezīmes.
Bērnunama klienti ir bērni, kuri bērnunamā tiek ievietoti, jo vecāki par bērniem nav atbilstoši, vai vispār nav rūpējušies, kā arī bērnunamā nonāk bērni bāreņi. Bērnunamā ir dažāda vecuma bērni gan pirmskolas vecuma bērni gan, skolas vecuma bērni. Protams, ka bērniem, kuri ir nonākuši bērnunamā ir dažādas sociālā un personiskās rakstura problēmas. Pēdējā laikā bērnunamā pārsvarā nonāk jaunieši 15 – 17 gadu vecumā. Kuriem ir jau izveidojusies dzīves pieredze, uzvedība un kurus, protams, izmainīt vairs nemaz nav iespējams.
Būtiski bērnunama audzēkņiem ir izglītība, jo tieši no tās atkarīgs kā jaunieši spēs uzsākt patstāvīgu dzīvi. Daudzi no pusaudžiem jau pirms ievietošanas bērnunamā ir klaiņojuši un skolu apmeklējuši neregulāri, vai vispār nav apmeklējuši. Tāpēc neviena skola nav gatava ar viņiem veikt mācību darbu. Izņēmums ir Liepājas Karostas pamatskola, kuras pedegogi ir gatavi strādāt ar pedegoģiski ielaistiem bērniem.
Attieksme pret bērnunamu, bērnunama audzēkņiem ir dažāda. Ir gan pozitīvas, gan negatīvas atsauksmes. Tā kā vairums bērnu bērnunamā ir nonākuši no nelabvēlīgām ģimenēm, kur dzīvošanas apstākļi bieži vien bija nehigēniski un bērni dzīvoja un gulēja ļoti netīrās, nesakārtotās un neizremontētās telpās, tad bērnunamā bērniem tiek piedāvāta tīrība, kārtība, gaišas un omulīgas telpas. Tas, protams, bērniem patīk, bet bērnunams nav mājas, kur atrodas bērnu vecāki. Bērnunams ir sveša vide, sveši cilvēki un savi iekšējie kārtības noteikumi, kurus jāievēro. Noteikumi bērniem ir kaut kas jauns, nepierast un nesaprasts, tāpēc bērni bērnunamu bieži vien nenovērtē un neciena. Jo dzīvojot mājās vecāki neveica ar bērniem audzināšanu un tāpēc bērni nonākot bērnunamā bieži jūtas apjukuši par to, ka bērnunamā ir jāievēro kaut kādi noteikumi. Tieši tāpēc bērniem rodas negatīvas emocijas pret bērnunamu. Protams, bērni prot arī novērtēt bērnunamu, jo bērnunamā bērni tiek nodrošināti ar piemērotām telpām sadzīvei, nodarbībām, teritoriju aktīvai atpūtai, sporta nodarbībām, nodrošināti ar atbilstošu ēdināšanu, ar sociālo un medicīnisko rehabilitāciju, kā arī nodrošināti ar izglītības iegūšanu jebkurā mācību iestādē atbilstoši garīgajai un fiziskajai attīstībai, kā arī nodrošināti ar citām bērnam nepieciešamajās lietām un pakalpojumiem.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties