-
Liepājas bērnunams
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Sociālā institūcija un tās darbības izzināšana | 3 |
1.1. | Sociālās institūcijas raksturojums | 3 |
1.2. | Analizēt sociālās institūcijas un tās partneru sadarbību un saikni ar sabiedrību | 4 |
1.3. | Sociālās institūcijas apkārtnes raksturojums | 6 |
1.4. | Sociālās institūcijas kā fiziskās iestādes raksturojums | 7 |
1.5. | Sociālās institūcijas darbinieku un klientu attieksme pret ģeogrāfisko un sociālo kontekstu un materiālo nodrošinājumu kopumā | 8 |
2. | Sociālās institūcijas darbinieku un klientu raksturojums, darbinieku un klientu miliedarbības procesa izpēte | 9 |
2.1. | Izpētīt sociālās institūcijas darbinieku raksturojušās iezīmes | 9 |
2.2. | Izpētīt klienta raksturojušās iezīmes | 10 |
2.2 Izpētīt klienta raksturojušās iezīmes.
Bērnunama klienti ir bērni, kuri bērnunamā tiek ievietoti, jo vecāki par bērniem nav atbilstoši, vai vispār nav rūpējušies, kā arī bērnunamā nonāk bērni bāreņi. Bērnunamā ir dažāda vecuma bērni gan pirmskolas vecuma bērni gan, skolas vecuma bērni. Protams, ka bērniem, kuri ir nonākuši bērnunamā ir dažādas sociālā un personiskās rakstura problēmas. Pēdējā laikā bērnunamā pārsvarā nonāk jaunieši 15 – 17 gadu vecumā. Kuriem ir jau izveidojusies dzīves pieredze, uzvedība un kurus, protams, izmainīt vairs nemaz nav iespējams.
Būtiski bērnunama audzēkņiem ir izglītība, jo tieši no tās atkarīgs kā jaunieši spēs uzsākt patstāvīgu dzīvi. Daudzi no pusaudžiem jau pirms ievietošanas bērnunamā ir klaiņojuši un skolu apmeklējuši neregulāri, vai vispār nav apmeklējuši. Tāpēc neviena skola nav gatava ar viņiem veikt mācību darbu. Izņēmums ir Liepājas Karostas pamatskola, kuras pedegogi ir gatavi strādāt ar pedegoģiski ielaistiem bērniem.
Attieksme pret bērnunamu, bērnunama audzēkņiem ir dažāda. Ir gan pozitīvas, gan negatīvas atsauksmes. Tā kā vairums bērnu bērnunamā ir nonākuši no nelabvēlīgām ģimenēm, kur dzīvošanas apstākļi bieži vien bija nehigēniski un bērni dzīvoja un gulēja ļoti netīrās, nesakārtotās un neizremontētās telpās, tad bērnunamā bērniem tiek piedāvāta tīrība, kārtība, gaišas un omulīgas telpas. Tas, protams, bērniem patīk, bet bērnunams nav mājas, kur atrodas bērnu vecāki. Bērnunams ir sveša vide, sveši cilvēki un savi iekšējie kārtības noteikumi, kurus jāievēro. Noteikumi bērniem ir kaut kas jauns, nepierast un nesaprasts, tāpēc bērni bērnunamu bieži vien nenovērtē un neciena. Jo dzīvojot mājās vecāki neveica ar bērniem audzināšanu un tāpēc bērni nonākot bērnunamā bieži jūtas apjukuši par to, ka bērnunamā ir jāievēro kaut kādi noteikumi. Tieši tāpēc bērniem rodas negatīvas emocijas pret bērnunamu. Protams, bērni prot arī novērtēt bērnunamu, jo bērnunamā bērni tiek nodrošināti ar piemērotām telpām sadzīvei, nodarbībām, teritoriju aktīvai atpūtai, sporta nodarbībām, nodrošināti ar atbilstošu ēdināšanu, ar sociālo un medicīnisko rehabilitāciju, kā arī nodrošināti ar izglītības iegūšanu jebkurā mācību iestādē atbilstoši garīgajai un fiziskajai attīstībai, kā arī nodrošināti ar citām bērnam nepieciešamajās lietām un pakalpojumiem.
…
Prakses atskaite. Liepajas bērnunama raksturojums. Barbinieku un klientu raksturojums.
- Liepājas bērnunams
- Saulkrastu PVI "Sociālās aprūpes māja"
- Sociālpedagoģiskā prakse bērnu namā "Ilga"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociālpedagoģiskā prakse bērnu namā "Ilga"
Prakses atskaite augstskolai13
-
Saulkrastu PVI "Sociālās aprūpes māja"
Prakses atskaite augstskolai11
-
Valsts nobeiguma prakse sociālajā darbā ar ģimenēm, kas audzina bērnu invalīdu, "Velku biedrības" vecāku atbalsta grupā
Prakses atskaite augstskolai18
Novērtēts! -
Sociālā gadījuma risināšanas prakse
Prakses atskaite augstskolai22
Novērtēts! -
Sociālā pedagoga darbība
Prakses atskaite augstskolai16
TOP 500