Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
0,97 (15%)
Cena ar atlaidi*:
5,52
Pirkt
Identifikators:685838
Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Pusaudžu vecumposms (14-16g.)
Jauniešu vecumposms (15-18g.);
Fiziskā attīstība:
Nav minēts.
Kognitīvā attīstība (izziņa, uztvere un atmiņa):
Nav informācijas.
Domāšana:
Kļūst intelektuālāka, abstraktāka un patstāvīgāka.
Tendence pārspīlēt savas zināšanas, savu iespēju līmeni.
Apguvis spējas veikt loģiskās operācijas – analizēt, sintezēt, abstrahēt, vispārināt un klasificēt.
Prot izvirzīt hipotēzes, improvizēt, atrast nestandarta risinājumus, ietvert savu problēmu vispārīgu problēmu kontekstā.
Personība, „Es”tēls:
Personība vairāk individualizējas, samazinās negatīvisms, palielinās paškontrole.
Būtiskākais – patības jeb identitātes meklēšana vai atrašana, svarīga profesijas izvēle.
 Eriksons - pieaug vēlme sevi uztvert kā vienotu veselumu – saskanētu iekšējās vajadzības ar ārējo uzvedību, personības difūzija – nenoteiktības, kas es esmu; negatīvā identitāte – vecāki uzspiež saviem bērniem viņu nerealizētās vēlmes;.
Spēcīga ietekme gan no sabiedrības, gan vecāku puses. Sekas – agresīva rīcība, depresīvs garastāvoklis, frustrācija, neadekvāts Ego, kategorisms, nihilisms, vilšanās, apātija.
Identitātes formēšanās. Identitāte, viņaprāt, ir sajūta, kas ietver to, ka es esmu kaut kas īpašs, patiess, pilnvērtīgs, saistīts ar apkārtējo pasauli un citiem cilvēkiem.
Kritiski izturas pret to, kāds biju pagātnē un censties mainīties nākotnē.
Dzimuma identitātes izvēle.
Formējas rakstura akcentuācijas.
Vajadzība apliecināt sevi, savu individualitāti ar oriģinalitāti domāšanā un darbībā.
Vērtējot situāciju, orientējas uz tagadnes situāciju.
Vēlas attīstīt un realizēt savas radošās potences.
„Zīmēšanās” – oriģinalitāte kļūst par līdzekli, lai pašapliecinātos un demonstrētu savu negatīvismu, cinismu, augstprātību un patmīlību.
Emocionāli sensitīvākais periods – 15g., vēlāk jau līdzsvarotāks, mērķtiecīgāks, bet, ja 15g. sociālais fons ir bijis nelabvēlīgs, tad problēmas tāpat turpinās.
A.Ļičko (psihiatrs) – no 14-18g.kritiskākais periods psihopātijām, novirzēm no normas uzvedībā.
Attīstās patriotisma, solidaritātes jūtas, sāk interesēties par filozofijas, politikas un ekonomikas jautājumiem.
16-17g.ļoti spēcīgs seksuālais uzbudinājums (zēniem).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/685838

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties