Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
1,42 (19%)
Cena ar atlaidi*:
6,07
Pirkt
Identifikators:611833
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2003.g. - 2009.g.
Darba fragmentsAizvērt

Lai gan kopš neatkarības atgūšanas Latvijā jau pagājuši vairāk nekā desmit gadi, daudzās valstiski nozīmīgās jomās reformas turpinās. Par daudzu reformu nepieciešamību izlemjam tikai šodien. Jebkurā valstī, to var teikt ar pārliecību, par demokrātijas attīstības indikatoru kalpo sodu sistēma un sodu realizācijas kārtība. Jeb citiem vārdiem sakot - kriminālsodu sistēma. Kā liecina teorija un prakse, sodu sistēma un to izpildes sistēma ir loģiski savstarpēji saistītas vienas sistēmas neatņemamas sastāvdaļas. Turklāt katras no tām atsevišķi veiksmīga funkcionēšana ir atkarīga no to kopīgās saskaņotības. Jau daudzkārt dzirdēta atziņa, ka kriminālsodu sistēmai visā pasaulē ir tendence virzīties absolūti konstantā virzienā - tas liecina: dažādu valstu kriminālsodu sistēmas, kā praktiski un likumīgi pastāvošo sodu kopums, kļūst aizvien līdzīgākas. Tas ir izskaidrojams ar arvien plašāku starpvalstu sadarbību, starptautisko organizāciju ietekmi. Mēģinājumi rast jaunus kriminālsodus, tādējādi izmainot būtiski pašu sistēmu, nav vainagojušies ar panākumiem. Citāda situācija veidojas, kad tiek pārskatītas jau esošo kriminālsodu piemērošanas iespējas. Tātad šīs jaunās pieejas meklējamas, sodu piemērojot, kā arī soda izpildes procesā - par to Latvijā liecina arī vairāki jauni likumprojekti (piemēram, Administratīvo sodu procesa likuma projekts), kuru pieņemšana gan valdībai, gan likumdevējam vēl priekšā. Šobrīd, izstrādājot jebkuru normatīvu aktu, viens no galvenajiem jautājumiem - cik izmaksās tā realizācija un vai valstij tas būs izdevīgi? Tātad nevis iešana populistisku saukļu pavadā, bet uzņemoties atbildību par prognozējamām sekām. Kriminālsodu izpildes jomā pēdējos gados dominē vienota nostāja - par sodiem, kas valstij izmaksā mazāk. Mazāk kā brīvības atņemšanas sods, kas pamatoti un visās pasaules valstīs tiek uzskatīts par visdārgāko kriminālsodu. Tātad nozīmīgi ir attīstīt tādus kriminālsodus, kas nav saistīti ar izolāciju no sabiedrības. Tajā pašā laikā būtu pietiekami naivi uzskatīt, ka valsts pastāvēs bez cietumiem, vai arī izdosies novērst tos noziedzīgos nodarījumus, par kuriem vienīgais iespējamais sods būs brīvības atņemšana. Secinājums - runa nav tikai par alternatīvu sodu ieviešanu brīvības atņemšanai, bet par sistēmas izveidošanu, kurā pastāv gan viena, gan otra veida sodi. Runa ir par integrētu kriminālsodu izpildes sistēmu, kur cieši starpēji sadarbojas visas sodu izpildes institūcijas. Tikai pastāvot šādai sistēmai un sadarbībai, nākotnē varēs ieviest kombinētos kriminālsodus (piemēram, 7 mēneši cietumsoda un 150 stundas piespiedu darba),kas veiksmīgi darbojas Kanādā, veikt citus pasākumus sodu izpildes sistēmas pilnveidošanai.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,30 €
Materiālu komplekts Nr. 1235415
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Valsts Probācijas dienests”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/611833

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties