Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,99
Ietaupījums:
0,72 (12%)
Cena ar atlaidi*:
5,27
Pirkt
Identifikators:391339
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Senā Ķīna&Senā Indija    3
1.1  Senā Ķīna    3
1.2  Ģeogrāfiskais stāvoklis    3
2.  Reliģija    4
3.  Arhitektūra un tempļi    5
4.  Mitoloģiskais pasaules uzskats    6
5.  Senās Ķīnas kultūra    6.-7
6.  Senās Ķīnas māksla    8
6.1  Glezniecība    8
6.2  Kīnas cilvēks    8
7.  Indija    9
7.1  Ģeogrāfiskais stāvoklis    9
8.  Reliģija    10.-11
9.  Arhitektūra,tempļi,māksla    12
10.  Kultūra    13
11.  Cilvēks    14
12.  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

Otrajā gadu tūkstotī pirms Kristus veidojās senās Ķīnas sabiedrība un valsts. Šajā laikā sāk iezīmēties arī garīgās dzīves pamat orientācijas, kas laika gaitā guva striktas aprises un nosaka Ķīnas kultūras veidolu gadsimtiem ilgi. Specifiskas pasaules skatījuma formas, piestrāvojot visas esamības jomas, kļūst par darbības formām, cilvēka un sabiedrības pašrealizācijas veidu. Ķīnieši ir viena no retajām pasaules tautām, kuras dzīve un kultūra noris tajā pašā teritorijā, kur tā sākusies. Ķīniešu tradicionālās kultūras pamatā ir „ķīniešu ceremonija”. Nevienā citā senajā civilizācijā nebija tik pamatīgi izveidota uzvedības normu sistēma. Ētika un rituāls vienmēr ir bijuši cilvēka dzīvē paši svarīgākie. Un ar laiku tie pat aizēnoja reliģiski – mitoloģisko pasaules uzskatu. Ētiskais rituāls ir arī Konfūcija mācības pamatā.
Ķīniešu augstākā dievišķā izpausme ir Debesis. Tas ir augstākais kosmoss, auksts, bargs un absolūti nejūtīgs pret cilvēku. To nevar mīlēt, nevar atdarināt, nevar sajūsmināties par to. Ķīnas reliģijas augstākais izpausmes veids. Konfūcijs ir teicis: „Debesis ir simbols Augstākajai kārtībai.”
No iņ un jan savstarpējās iedarbes rezultātā atkarīgs veids, kā savienojas stihijas.
Ķīnas filozofija cenšas iedziļināties lietu dabiskajās norisēs, aplūkot kustību, ritumu kā pasaulei iekšēji piemītošas esamības formas.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,28 €
Materiālu komplekts Nr. 1118176
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Senās Indijas un Senās Ķīnas kultūra”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/391339

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties