Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,37 (15%)
Cena ar atlaidi*:
2,12
Pirkt
Identifikators:857738
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Plānošana ir organizācijas mērķu noteikšana un to sasniegšanas stratēģiskās, taktiskās un operatīvās darbības izstrāde. Izšķir neformālo plānošanu, kurā neizmanto metodes, un formālo plānošanu, kuras pamatā ir situācijas izpēte un lēmumu pieņemšana pēc metodes. Formālai plānošanai ir vairākas priekšrocības: organizācijas vietas un lomas apzināšanās, nodomu noteikšana un galveno mērķu skaidra formulēšana; specifisku mērķu sistēmas veidošana un noteikšana; iekšējās un ārējās vides ietekmējošo faktoru izprašana un darbības alternatīvu novērtēšana un optimāla izvēle.1
Organizācijas plānošanā mērķiem ir svarīga loma, un pēc būtības mērķi ir organizācijas darbības virzienu orientieris; darbības plāna sastādīšanas un izpildīšanas kontroles pamats; cilvēku motivēšana līdzeklis. Mērķu tipi tiek iedalīti pēc hierarhijas (misija, stratēģiskie, taktiskie, operatīvie mērķi), funkcijas (augstākā, vidējā, zemākā līmeņa) un īstenošanas laika (īstermiņa, vidēja termiņa, ilgtermiņa).
Misija ir organizācijas vispārējs mērķis, fundamentāls nodomu apgalvojums. Tās formulējumā ir vēlams atspoguļot organizācijas mērķtirgu un mērķpircēju; galvenās organizācijas preces vai pakalpojumus; organizācijas tehnoloģijas, ārējo vidi, darba kultūru un mikroklimatu, kā arī organizācijas attīstības koncepciju.
Organizācijas stratēģiskie mērķi ir ilgtermiņa (>5 g.) mērķi, kurus nosaka augstākā līmeņa menedžeri (piem., jaunu preču ražošana).
Organizācijas taktiskie mērķi ir vidēja termiņa (1-5 g.) mērķi, kurus nosaka vidējā līmeņa menedžeri (piem., preču virzīšana tirgū, reklāma), bet organizācijas operatīvie mērķi ir īstermiņa (<1 g.) mērķi, ko nosaka zemākā līmeņa menedžeri (piem., pasūtījumu organizēšanai konkrētai avīzei).2
Pirms mērķu noteikšanas un veidošanas biznesa mērķi ir jāizdala no pārējiem mērķiem, kā arī ir lietderīgi ņemt vērā galvenos mērķu raksturlielumus – konkrētība un precizitāte, izmērāmība (pagātnes un tagadnes sasniegumu novērtēšana), reālisms, noteiktība (precizitāte laikā).3

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Plānošanas būtība. Stratēģiskā plānošana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/857738

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties