Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
0,90 (12%)
Cena ar atlaidi*:
6,59
Pirkt
Identifikators:670164
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  20.gadsimta pedagoģiskās idejas un teorijas    2
  Rūdolfs Šteiners (vācu filozofs, antropozofijas pamatlicējs)    2
  Marija Montessori (brīvās audzināšanas idejas paudēja)    4
  Selestins Frenē    6
  Darba skolas idejas.(tautskolas)    7
  Georgs Keršenšteiners    7
  Džons Djūi (ASV pedagogs, psihologs, filozofs)    8
  Hugo Gaudiks (personības pedagoģijas pamatlicējs)    9
  Pedagoģiskās domas attīstība Latvijā    10
  Vācu mācītāju ietekme uz izglītības un pedagoģiskās domas attīstību Latvijā ( 17-18.gs)    11
  Jaunlatviešu pedagoģiskā darbība un idejas    12
  Pedagoģiskā doma 20.gadsimta 20.-30. gados    13
  Hernhūtiešu darbība skolotāju izglītošanā    15
  Skolotāju institūti 20.gs 20.-30.gados    16
  Skolotāju izglītošana 20.gs 40.-80.gados    17
  Izmantotie materiāli    19
Darba fragmentsAizvērt

Skolotāju institūti 20.gs 20.-30.gados
No visiem sasniegumiem Latvijas brīvvalsts laikā visnozīmīgākais ir tas, kas tika paveikts izglītībā, kultūrā un mākslā. Šajā laikā tika pilnīgi izkopta latviešu valoda un pacelts visas tautas izglītības līmenis. Brīvvalsts laikā izauga tā latviešu paaudze, kas savu izglītību – no zemākās līdz pat augstākajai – varēja iegūt latviskās mācību iestādēs, neizjūtot nekādu vācu vai krievu ietekmi.
Skolotāju institūti ir speciālas mācību iestādes, kuru mērķis ir:
• Sagatavot skolotājus pamatskolām
• Pirmsskolām
• Papildus skolām
• Bērnudārziem un dažādiem kursiem
• Audzinātājus bērnu patversmēm
Ko mācīja?
Institūtā mācīja vispārīgās izglītības priekšmetus pilna vidusskolas kursa apmērā. Gatavoja audzēkņus teorētiski un praktiski skolotāja un audzinātāja darbam, izkopjot viņos nacionāli valstisko domu, darba un tēvzemes mīlestību, personisko un sabiedrisko krietnību. Apguva lauksaimnieciskos darbus.
Visiem bērniem no 7 līdz 14 gadu vecumam obligāti bija jāapmeklē mācību iestādes, kur mācības notika par brīvu. Visas mācību iestādes dalījās trīs pakāpēs – pirmo pakāpi veidoja 7-gadīga (līdz 1934. gadam – 6-gadīga) pamatskola vai tautskola ar 1 – 2 pirmsskolas klasēm; otrā pakāpē ietilpa 5-gadīga (līdz 1934. gadam – 4-gadīga) vidusskola – ģimnāzijas, tehnikumi, tirdzniecības skolas u.c. Par augstāko (akadēmisko) izglītību gādāja Latvijas universitāte, Lauksaimniecības akadēmija, Mākslas akadēmija un Latvijas konservatorija. Bez tām pastāvēja arī liels skaits dažādu papildus skolu, kursu un tautas augstskolu. Liela uzmanība tika veltīta aroda, amatniecības, dārzkopības un lauksaimniecības skolām, kas pamatskolu beigušos tieši sagatavoja praktiskajam darbam.

Skolotāju izglītošana 20.gs 40.-80.gados
Skolotājiem bija jāstudē marksisma – ļeņinisma pedagoģijas principi.
Pedagogus sagatavoja (PSRS) Daugavpils, Liepājas pedagoģijas institūti, LVU pedagoģijas fakultāte u.c.
Nepieļauj brīvas diskusijas. Padomju vara sagrauj Latvijas pedagoģijas tradīcijas un audzināšanas ideāli.
Padomju kultūras izplatīšanas vārdā tiek īstenota:
• Dažādu organizāciju, komiteju, partijas un komjaunatnes darbinieku iejaukšanās skolu dzīvēs un skolotāju darbībā
• Skolu un ēku attiecīgā apdare
• Skolu bibliotēku „tīrīšana”
• Izglītības satura pakļaušana komunistiskās propagandas mērķiem
• Skolotāju „pāraudzināšana” un jauno skolotāju „kadru” sagatavošana (6 ned. kursi)
• Naida un neiecietības kultivācija skolēnu vidē
Tiek iznīcināta gadu desmitiem nacionālās skolas tradīcijas un skolas garu, nomāc audzēkņu un skolotāju individuālo savdabību un darbības stilu. Teorētiskā un praktiskā darbība izglītībā un pedagoģijas norit oficiālās varas cenzūras apstākļos.
Notiek pilnīga atteikšanās no psihometrijas un bērnu individuālo īpatnību izpētes. Noniecina nacionālās kultūras vērtības. Lielu ļaunumu nodara vienpusīgā bērna audzināšana.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pedagoģijas vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/670164

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties