Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,15 (15%)
Cena ar atlaidi*:
0,84
Pirkt
Identifikators:623770
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2009.g. - 2009.g.
Darba fragmentsAizvērt

Pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars. Tirgus cena.
Piedāvājums tiek raksturots pēc patērētāju rīcības tirgū, lai gan tas ir atkarīgs no cenas savukārt piedāvājums-ražotāju rīcība tirgū atkarībā no cenas. Lai gan ražotāju un pircēju intereses tirgū ir dažādas tie spēj atrast cenu kas abām pusēm būtu izdevīga.
Mehānisms, kas nodrošina līdzsvara cenas veidošanos tirgū, ir konkurence.1 Līdzsvara cenas veidošanos ietekmē faktors, kad notiek pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas, tad mainās arī tirgus cena, tā samazināsies ja pieprasījums paliks nemainīgs.Ja pieprasījums palielināsies, bet piedāvājums paliks nemainīgs, tirgus cena palielināsies. Tirgū var būt situācija, kad vienlaicīgi notiek pieprasījuma un piedāvājuma cenas, šādā gadījumā tirgus cenas var samazināties, palielināties vai palikt nemainīgs. Preces un pakalpojumi par līdzsvara cenām tiek pārdoti pilnīgas konkurences apstākļos

Fiksētās cenas
Tirgus mehānisms nav spējīgs apmierināt visu cilvēku vajadzības, it īpaši tādu, kas ir maznodrošināti. Šādos apstākļos cilvēki nav spējīgi iegādāties preces par līdzsvara cenu. Tādējādi tirgus mehānisms izslēdz no ekonomiskās darbības (pircēji, pārdevēji). Pārdevējus tāpēc, ka ja cilvēki nav spējīgi iegādāties viņu preci, pārdevējiem ir jāslēdz savi veikali un tā rezultātā viņi kļūst par bezdarbniekiem. Pastāv iespēja, ka funkcionējošais tirgus nav spējīgs nodrošināt piegādātājiem un patērētājiem pietiekamu ienākumu un stimulēt ražošanas paplašināšanu. Šādos gadījumos iesaistās valsts(ārpustirgus institūcija), kura nosaka cenu, kas var būt mazāka vai arī augstāka nekā pastāvošā līdzsvara cena. Valsts cenas nosaka tikai izdzīvošanas precēm(pārtika, u.c.) un „cilvēciskā kapitāla” attīstību (izglītība, u.c.).

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,51 €
Materiālu komplekts Nr. 1343370
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/623770

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties