Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
11,49
Ietaupījums:
1,38 (12%)
Cena ar atlaidi*:
10,11
Pirkt
Identifikators:338723
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Šajā posmā parādīsies daudz sintētisks tipa autoru – apvieno dramatiskā aktiera prasmes un dejotprasmes. Īpatnēju vietu ieņem „Commedi de francez”. Mēģina izvairīties no mūsdienīga repertuāra. Šajā posmā ir klasiska repertuāra glabātājs, paliek par izglītības centru, spēcīgākie aktieri paliek šajā teātrī – „Commedi de francez” – atbalstīts no valsts puses. Algas aktieriem ir nesalīdzināmi lielākas nekā komercteātros.
70.g. teatrālajā vidē ir paredzama krīze. Vajadzēs meklēt citas iespējas kā ietekmēt publiku.
60.g. teatrālajā vidē izveidosies klakeru sistēma. Klakeri bija skatītāju organizācija, kura ļoti dīvainā veidā atbalstīja/neatbalstīja dažādus teātrus. Tā bija ar sarežģītu hierarhisku sistēmu. Viņiem maksāja naudu, lai atbalstītu vai neatbalstītu doto izrādi.
70.g.b. – 80.g. tieši Parīzē sāksies visādi un dažādi eksperimenti teātrī, protams, būtiskas pārmaiņas sabiedrības izpratnē ar 1871.g. notikumiem(1871.g. 18.martā sāk iestāties uz pāris nedēļām komunistiskā iekārta).
Parīzē pakāpeniski sāk veidoties dažādu sistēmu teātri:
• „Commedi de francez” – klasiskais repertuārs;
• Bulvāru teātri – apkalpos buržuāzisko publiku;
• Studiju teātri – maina priekšstatus par aktiera izglītību, un tā saglabājas līdz mūsdienām. Tie kļūs par eksperimentālajiem teātriem, kuri mēģinās jaunās drāmas.
Eksperimentālajos teātros parādīsies daži veidi:
• Naturālisma teātris – pamatlicējs Andrē Antuāns.
• Simboliskais teātris
Studiju teātri – tie, kuri izmanto režiju sistēmu. Režisoram pārsvarā piemita didaktiskā funkcija. Veidoja izrādi kā veselu sintezētu izrādi.
Naturālisms teātrī parādīsies dažādos veidos. Populārs būs cietsirdības teātris – rāda briesmas, gotiskus momentus.
„Brīvais teātris” ir nedaudz citāds. Tas bija domāts kā teātris priekš ļoti šaura skatītāju loka. Slēgts priekš masu publikas.
Antuāns viens no pirmajiem piedāvās iedzīvošanos lomā. Nepieņem iemācītus teatralizētus efektus, tas naturālisms, kas saistīts ar cilvēka fizioloģiju, parādīsies tieši šeit. Loma tiek spēlēta balstoties uz fizioloģiju. Viņš pasludinās, ka aktiera spēles maniere nevar būt universāla, tā ir atkarīga no dramatiskā materiāla, no repertuāra.
Simbolisma teātris pēc savas būtības noliedz zīmīgākos teātra mākslas likumus. Tas pasludina, ka galvenais teātrī ir garīgā dzīve jeb priekšstati par to. Tas ietekmēs lugas saturu, netiks spēlētas sadzīviskas lugas.
19.gs.b. parādīsies jauna tipa aktieri, piem., Sāra Bernāra.

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pasaules teātra vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/338723

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties