Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
0,82 (11%)
Cena ar atlaidi*:
6,67
Pirkt
Identifikators:292623
Vērtējums:
Publicēts: 08.08.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Franču māksla 18.gs.b. – 19.gs.s.
Eiropā sākās absolūtisma sairums un popularitāti ieguva apgaismības idejas. Glezniecība ir visbagātākā. Lūzums tēlniecības attīstībā sākas 19.gs.2.p ar Rodēna vārdu.
Lielākais mākslas centrs Parīze. Novatori skolās cīnās par jauniem mākslas virzieniem. Pastāv vairāki virzieni mākslā, piem., revolucionārais klasicisms. Māksla ir nopietna, politiska. Tieksme audzināt. Māksla balstījās arī uz Didro, kura pamatuzdevums bija: „Jāizglīto un jāpadara tikumus pievilcīgus”.
Žaks Luijs Dāvids (1748. – 1825.) Ir otrais lielākais klasicists pēc Pusēna. Pats Dāvids bija revolucionārs cīnītājs. Paraksts ir arī zem nāves sprieduma Luijam Sešpadsmitajam, bija pirmais republikas mākslinieks. Mācījās pie rokoko mākslinieka Bušē. Dāvids saprot, ka rokoko nav viņa ceļš un sāk studēt antīko mākslu. Dodas uz Romu, seno notikumiem Parīzi un glezno tādus tematus kā antīkajā kultūrā, meklē to, kas sasaucas ar Francijas dzīvi. Glezna „Bruts”, „Belizārs” (Romas Impērijas karavadonis), „Horācija zvērests” (klasicisma paraugs, trīs dēli dot tēvam zvērestu).
Klasicismā minimāla nozīme ir krāsai, tikai praktiska nozime ir lokanībai un patriotismam. Dāvids atgriežas Parīzē. Saņem daudz pasūtījumu: reālistiski portreti un epizodes no revolūcijas. Darbi: „Zvērests bumbu spēļu zāle” (milzīga izmēra glezna, revolūcijas pirmās dienas. Uzskata, ka šī glezna nav līdz galam pabeigta.), no portretiem „Sakņu sieva” (jeb īstais nosaukums „Jakobīniete” – robusta darba sieva, bet reizē sieviete cīnītāja.) . Vairāki pašportreti ir, piem., „Engra portrets” , „Veca vīra portrets” un ievērojamā glezna „ Marata nāve”(skarbs, lakonisks darbs, labs apgaismojums. Marats – slavens revolucionārs, sev piedēvēja mocekļa likteni sabiedrības labā. Un kad fanātiķe – teroriste ienākusi pie viņa, tad viņa viņu nodūra ar nazi. Pats bijis vannā, viņam tā bija kā darba vieta.).
Pēc revolūcijas Dāvidu ielika cietumā, bet pēc laiciņa izlaida ar norunu, ka neskars politiku.
„Sabīņu nolaupīšana” (Romas vēstures epizode). Pēc tam viņu piesaistīja Napaleons. Spiests atkāpties no klasicisma. Jāglezno portreti , piem., „Rekamjē kundzes portrets” (tuvojas ampīra stilam), „Napaleona kronēšana” (grupas portrets, rotaslietas), „Napaleons pāriet Sanbernāra augstieni Alpos” (viņš tēlots uz zira, liesmojošs fons).
Pēc Napaleona krišanas Dāvids emigrē uz Beļģiju un tur pavada arī savas vecumdienas. Atgriežas it kā ppie antīkās tematikas. „Leonīds pie Termofīlām” (antīkā vēsture), reālistiskie portreti, piem., „Trīs ģentes dāmas”. Atstājis ļoti daudz skolnieku: Engrs, Gro.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,97 €
Materiālu komplekts Nr. 1324638
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pasaules mākslas un arhitektūras vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/292623

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties