Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,22 (11%)
Cena ar atlaidi*:
1,77
Pirkt
Identifikators:639625
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Tautas teātris. Uz reliģijas pamatiem būvēt tautas teātri mēģinājis dramaturgs Henrijs Geons un ansambļi „Draugi” un „Leona Šnaserela ceļojošie komendanti”. Daži kreisi radikāli noskaņoti teātri Francijā eksistē jau starpkaru periodā- Leona Musinaka Internacionālas kustības teātris un Žaka Prevēra pusmilitārā „Oktobra grupa”. Nav viegli izveidot tautas teātri, jo domas dalās par to, kas īsti ir tautas teātris- proletariāta šķirai vai kādai citai šķirai. Gadsimta sākumā veidojas virkne tautas teātru.
Nozīmīgākais tautas teātru kustības pārstāvis ir Firmēns Žemjē. Viņu saista Rolāna tautas teātra izstrādātā ideja. 1911. gadā Žemjē izveido Nacionālo ceļojošo teātri ar mērķi vest mākslu tautai. Viesizrādes apceļo pusi Francijas. Repertuārā moljērs, Tolstojs, Balzaks u.c. Slavenākā izrāde „Anna Kareņina”. Zemas biļešu cenas, kā rezultātā iestājas bankrots. Vēlāk viņš darbojas cirkā, kur uzved labas izrādes.
Nacionālā asambleja pieņem lēmumu par pastāvīga Nacionālā tautas teātra izveidi ar direktoru Žemjē priekšgalā. NTT mērķis ir attīstīt nacionālo dramaturģiju, kas veicinātu savstarpēju toleranci. Ideja jau laba, bet materiāls tā attīstībai un ziedēšanai ir nabadzīgs. Nams, ko piešķīra kā teātra telpas bija nepiemērots tā funkcijām, arī finansējums ierobežots. Citi teātri ātri izkonkurēja NTT, jo viņi nespēja nodrošināt lētas biļetes nabadzīgajiem slāņiem, kā to darīja pārējos teātros. Tikai 50. gados NTT kļuva par vienu no Francijas dzīves stūrakmeņiem.
Pēc smagajiem kariem 1943. gadā Sāras Bernāras teātrī, kas okupācijas gados tika pārdēvēts par Pilsētas teātri Šarls Dilēns iestudē Žana Pola Sartra lugu „Mušas”- vienu no pirmajiem eksistenciālisma manifestiem.


Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,31 €
Materiālu komplekts Nr. 1237083
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konspekts no Andras Rutkēvičas raksta "Francijas režijam (1900.-1945.)". Galvenās tendences”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/639625

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties