Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,37 (15%)
Cena ar atlaidi*:
2,12
Pirkt
Identifikators:158683
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēki nemitīgi cenšas savam uzņēmumam meklēt faktorus, kas palielina peļņas masu un peļņas normu, kāpināt saimniecību, līdz ar to ir nepieciešami šādi peļņas normas noteicēji faktori:
1)Skaitītāja palielināšanas faktori – Rentabilitates paaugstināšanā lielas rezerves ir saistītas ar realizācijas apjomu. Uzņēmējdarbūbas izmaksas līdz zināmai robežai ir zemākas, augot realizācijas apjomam. Būtiska nozīme šajā jautājumā ir uzņēmējdarbībā ieguldīto līdzekļu aprites ātrumam.
2)Saucēja samazināšanas faktori- Arī šeit ir būtiska nozīme ieguldītjuma aprišu ātrumam. Jo lielāks ir uzņēmējdarbībā ieguldīto līdzekļu aprišu skaits gadā, jo ar mazākām investīcijām var saņemt noteiktu peļņas masu.
3)Dabas aizsardzība – Nepieciešami valsts administratīvi pasākumi, kas piespiez investorus ieguldīt resursus dabas aizsardzībā.
4)Uzņēmējspējas un rentabilitāte – uzņēmējspējas sekmīgi palielina peļņas masu un samazina investīcijas lielumu. Šai sakarībā rentabilitāte pieaug, pateicoties iniciatīvām un veiksmīgam riskam.1010
No sākuma vajadzētu atcerēties to, ka pie pilnīgās konkurences ne viena firma nevar būtiski ietekmēt vai kontrolēt tirgus cenu – katrai firmai cena ir dota, ta nav saistīta ar firmas patēriņu. Jānoskaidro firmas maximālo kopējo peļņu. Īsajā periodā firmai ir nemainīgs iekārtu, ēku un būvju daudzums.Prakstiski nemainīga ir arī tehnoloģija. Produkcijas pārdošanas cenas forma tirgū arī nevar ietekmēt. Tādējādi firma savu peļņu var izmainīt mainot saražotās produkcijas daudzumu, variējot ar mainīgo ražošanas faktoru(izejvielas,darbaspēks u.c.) faktoriem.11
Secinājumu ilustrācijai izmantosim 1.tabulu, kura ir aprēķināti kopējie ieņēmumi,kopējās izmaksas un kopējā peļņa vai zaudējumi katram ražošanas apjomam, pieņemot, ka tirgus cena ir 65.ls. No tabulas datiem var redzēt ka firma saņem maximālo peļņu 145 Ls, pie ražošanas apjoma 9. 1.zīmējumā ir attēlot kopejo ieņēmumu un kopējo izmaksu salīdzinājums. Kopejie ieņēmumi ir attēloti ar taisni TR. Pieņemot, ka cena ir 65 Ls un veicot analīzi, secinājām , ka firmai ir jāražo 9 produkcijas vienības, jo tad tā sasniedz maximālo kopējo peļņu 145 Ls.12


Autora komentārsAtvērt
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/158683

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties