-
Kardānpārvads
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Kardānpārvads | 5 |
1.1. | Kardānpārvada veidi | 7 |
1.2. | Darbības princips un apraksts | 8 |
1.3. | Kardānpārvadu uzbūve | 10 |
1.3.1. | Kardānpārvadi ar nevienāda leņķiskā ātruma kardāniem | 11 |
1.3.2. | Kardānpārvadu elementi | 11 |
1.3.3. | Kardānpārvadi ar vienāda lenķiskā ātruma kardāniem | 16 |
1.4. | Tehniskā stāvokļa noteikšana | 20 |
1.5. | Kardānpārvada tehniskā apkope | 21 |
1.6. | Kardānpārvada defekti | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi | 23 | |
Izmantotā literatūra | 24 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Kursa darba izstrādes laikā, salīdzinot dažādu veidu kardānpārvadus, var konstatēt, katram no kardānpārvadu tipiem ir savas priekšrocības un trūkumi. No tā var secināt, ka katrs no kardānpārvada veida ir konstruēts tam paredzētajam darbam.
Griezes momenta pārvadīšanai uz pakaļējo tiltu un klasiskās pilnpiedziņas automobiļos arī uz priekšējo tiltu, kā arī starp pārnesumkārbu un sadales kārbu vai vairākiem dzenošajiem tiltiem, tiek lietoti kardānpārvadi ar nevienāda leņķiskā ātruma kardāniem. Krusteņu kardānu pārvadi ir izturīgāki savā konstrukcijā, kas savukārt paildzina to ekspluatācijas laiku. Tie ir visvairāk lietotie no kardānu tipiem, jo spēj pārnest lielākus griezes momentus, jeb izturēt lielāku slodzi. Samērā bieži lieto smagajos automobiļos un traktortehnikā.
. Vienādu leņķātrumu kardāni pārvada griezes momentu lielākā leņķī kā krusteņu kardāni, vienlaicīgi nodrošinot abām vārpstām vienādu leņķātrumu. Vienādu leņķātrumu kardānus uzstāda priekšpiedziņas un 4 x 4 piedziņas automobiļiem priekšējo riteņu piedziņai, kā arī pakaļējo riteņu piedziņai neatkarīgās piekares tiltos. Ložu kardāns griezes momentu pārvada pat līdz 35° lielā leņķī. Turklāt abām ar šādu kardānu savienotām vārpstām ir vienāds leņķātrums atšķirībā no krusteņa kardāna. Minēto iemeslu dēļ šo kardānu uzstāda priekšējā dzenošajā tiltā priekšējo dzenošo un reizē arī stūrējamo riteņu piedziņai.
Autora ieteikumi ir pie ikdienas apkopēm pārbaudīt kardānpārvada darbību auto kustības laikā. Ja kāds no kardānu pārvadiem ir sācis vibrēt, klaudzēt vai ir parādījusies spēle pusass šarnīros, remontdarbus neatlieciet uz vēlāku laiku. Piemēram, palielināta spēle atbalsta gultnī izsauks kardānvārpstas vibrāciju, kas var novest pie pārnesumkārbas dzenošās vārpstas gultņa sēžas izdilumu. Tādā veida remontdarbu izmaksas var izvērsties no 50 EUR, ja mainītu tikai atbalsta gultni, līdz pat 250 EUR, kur jau būtu ietverta kārbas gultņa nomaiņa.
…
Ievads 4 1. Kardānpārvads 5 1.1. Kardānpārvada veidi. 7 1.2. Darbības princips un apraksts. 8 1.3. Kardānpārvadu uzbūve 10 1.3.1. Kardānpārvadi ar nevienāda leņķiskā ātruma kardāniem. 11 1.3.2. Kardānpārvadu elementi 11 1.3.3. Kardānpārvadi ar vienāda lenķiskā ātruma kardāniem. 16 1.4. Tehniskā stāvokļa noteikšana. 20 1.5. Kardānpārvada tehniskā apkope. 21 1.6. Kardānpārvada defekti. 22 Secinājumi un priekšlikumi 23 Izmantotā literatūra 24
- Kardānpārvads
- Ķēžu teorija. Virknes svārstību kontūra pētīšana
-
Teletrafika teorija
Konspekts2 Transports, sakari, Datori, elektronika, programmēšana