Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
7,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:943639
 
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Kardānpārvads    5
1.1.  Kardānpārvada veidi    7
1.2.  Darbības princips un apraksts    8
1.3.  Kardānpārvadu uzbūve    10
1.3.1.  Kardānpārvadi ar nevienāda leņķiskā ātruma kardāniem    11
1.3.2.  Kardānpārvadu elementi    11
1.3.3.  Kardānpārvadi ar vienāda lenķiskā ātruma kardāniem    16
1.4.  Tehniskā stāvokļa noteikšana    20
1.5.  Kardānpārvada tehniskā apkope    21
1.6.  Kardānpārvada defekti    22
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantotā literatūra    24
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Kursa darba izstrādes laikā, salīdzinot dažādu veidu kardānpārvadus, var konstatēt, katram no kardānpārvadu tipiem ir savas priekšrocības un trūkumi. No tā var secināt, ka katrs no kardānpārvada veida ir konstruēts tam paredzētajam darbam.
Griezes momenta pārvadīšanai uz pakaļējo tiltu un klasiskās pilnpiedziņas automobiļos arī uz priekšējo tiltu, kā arī starp pārnesumkārbu un sadales kārbu vai vairākiem dzenošajiem tiltiem, tiek lietoti kardānpārvadi ar nevienāda leņķiskā ātruma kardāniem. Krusteņu kardānu pārvadi ir izturīgāki savā konstrukcijā, kas savukārt paildzina to ekspluatācijas laiku. Tie ir visvairāk lietotie no kardānu tipiem, jo spēj pārnest lielākus griezes momentus, jeb izturēt lielāku slodzi. Samērā bieži lieto smagajos automobiļos un traktortehnikā.
. Vienādu leņķātrumu kardāni pārvada griezes momentu lielākā leņķī kā krusteņu kardāni, vienlaicīgi nodrošinot abām vārpstām vienādu leņķātrumu. Vienādu leņķātrumu kardānus uzstāda priekšpiedziņas un 4 x 4 piedziņas automobiļiem priekšējo riteņu piedziņai, kā arī pakaļējo riteņu piedziņai neatkarīgās piekares tiltos. Ložu kardāns griezes momentu pārvada pat līdz 35° lielā leņķī. Turklāt abām ar šādu kardānu savienotām vārpstām ir vienāds leņķātrums atšķirībā no krusteņa kardāna. Minēto iemeslu dēļ šo kardānu uzstāda priekšējā dzenošajā tiltā priekšējo dzenošo un reizē arī stūrējamo riteņu piedziņai.
Autora ieteikumi ir pie ikdienas apkopēm pārbaudīt kardānpārvada darbību auto kustības laikā. Ja kāds no kardānu pārvadiem ir sācis vibrēt, klaudzēt vai ir parādījusies spēle pusass šarnīros, remontdarbus neatlieciet uz vēlāku laiku. Piemēram, palielināta spēle atbalsta gultnī izsauks kardānvārpstas vibrāciju, kas var novest pie pārnesumkārbas dzenošās vārpstas gultņa sēžas izdilumu. Tādā veida remontdarbu izmaksas var izvērsties no 50 EUR, ja mainītu tikai atbalsta gultni, līdz pat 250 EUR, kur jau būtu ietverta kārbas gultņa nomaiņa.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties