Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
1,10 (17%)
Cena ar atlaidi*:
5,39
Pirkt
Identifikators:584670
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011.g. - 2012.g.
Darba fragmentsAizvērt

29. Raksturojiet jēdzienus e-bizness un e-komercija. Nosauciet galvenos e-komercijas un e-biznesa modeļu veidus. Miniet konceptuālas atšķirības vai kopējas iezīmes.
Elektroniskā komercija ir saistīta ar elektronisko datu sūtījumu apmaiņu, kuriem ir komerciāla nozīme. Šis termins mūsdienās nav nošķirams no interneta un interneta tehnoloģijām. EC modeļi G2G (government to government) sistēmas ataino valdības (un pašvaldību) savstarpējās attiecības, kuru spilgtākais piemērs ir koordinācija un savstarpējo pakalpojumu nodrošināšana. G2B (government to business) ataino valdības un komersantu attiecības, kuru piemērs ir valsts informācijas pieejamības nodrošināšana komersantiem. Ļoti līdzīgs ir G2C (government to customer) sistēmu lietojums, tikai šeit pakalpojumu saņēmējs ir indivīds. B2G (business to government) sistēmu spilgtākais piemērs ir valsts (un pašvaldību) pasūtījumu piegādes, piemēram, elektroniskās izsoles. C2G (customer to government) sisēmas vislabākais piemērs ir nodokļu saistību nokārtošana. B2B (business to business) ir komerciālas attiecības starp diviem uzņēmumiem, kas savstarpējos darījumos izmanto e-komercijas informācijas sistēmas. Latvijas apstākļiem tieši šo jomu prognozē kā pašreizējā situācijā visperspektīvāko. B2C (business to customer) sistēmas ir paredzētas gala patērētājiem, tās ir analogs tradicionālajam veikalam, katalogu pasūtījumiem un telemārketingam, tikai Internetā. C2C (customer to customer) sistēmas nodrošina tiešu preču pārdošanu starp cilvēkiem, parasti tās ir izsoļu sistēmas. C2B (customer to business) sistēmās pakalpojumus firmām piegādā to klienti. Piemēram, klientu atsauksmes, konkurentu cenu informācija. Visvairāk uzmanības nepieciešams veltīt tieši B2B, B2C sistēmām, jo tās veido e-komercijas pamatu.
E-komerciju definē kā darījumu veikšanu, izmantojot informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju līdzekļus.
Atšķirībā no e-komercijas, e-bizness ir saistīts ar uzņēma iekšējiem procesiem – e-bizness ir uzņēmuma iekšējo procesu pilnveidošana un uzlabošana, izmantojot elektronisko vidi un mūsdienu tehnikas un tehnoloģiju iespējas ar mērķi gūt peļņu.
Amerikāņi uzskata, ka e-bizness ir svarīgāks nekā e-komercija. Eiropieši-otrādāk.
e-komercijas modeļi
E-biznesa modelis ir galveno plūsmu un vērtību savstarpēja integrācija un realizācija starp e-tirgus dalībniekiem, izmantojot elektronisko tīklus. EC ir plašāks jēdziens nekā E-bizness (B2C, B2B, C2C, P2P).

30. Raksturojiet jēdzienus virtuālā ekonomika un digitālā ekonomika. Nosauciet, kas ir kopīgs vai atšķirīgs šiem jēdzieniem.
Virtuālā ekonomika ir vērsta uz cilvēka laika resursu izmantošanas uzlabošanu ar jaunās tehnikas un tehnoloģiju efektīvas izmantošanas piedāvāto iespēju starpniecību. Virtuālā ekonomika ir tradicionālās ekonomikas modificēta forma. Šobrīd virtuālā ekonomika ir tirgus ekonomikas daļa un funkcionē, balstoties uz tiem pašiem principiem kā tirgus ekonomika. Virtuālās ekonomikas īpatnība – liela konkurence internetā un mobilajos tīklos (virtuālajos tīklos).
Digitālā ekonomika atšķirībā no tradicionālas balstās nevis uz materiālām vērtībām, bet uz informāciju un zināšanām kā galveno uzņēmuma aktīvu. Izmaiņu būtība ir, ka straujā IT un interneta attīstība ļauj daudzas lietas gan komercdarbībā, gan valsts pārvaldē, gan indivīdu privātajā dzīvē veikt daudz efektīvāk un labāk, tādēļ ir novērojams straujš darba ražīguma pieaugums. Kā jaunās ekonomikas pazīmes un reize arī dzinējspēkus var minēt: 1. Interneta un telekomunikāciju attīstība 2. Vērtību dematerializācija 3. Izglītots un aktīvs cilvēks 4. Globalizācija. Digitālā un virtuālā ekonomika un e-komercija ne tikai dod iespēju uzņēmumiem strādāt efektīvāk, bet bieži kardināli maina konkrēto industriju kopumā (esošo piegādes ķēžu disintegrācija un virtuālo (interneta) biržu veidošanās, jauni produkti/pakalpojumi un jaunas vērtību ķēdes, robežu izzušana starp industrijām u.c.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,91 €
Materiālu komplekts Nr. 1328265
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Īss kopsavilkums uz eksāmena jautājumiem priekšmetā "E-komercija"”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/584670

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties