Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
9,99
Ietaupījums:
1,30 (13%)
Cena ar atlaidi*:
8,69
Pirkt
Identifikators:518444
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Intervijas jēdziens un būtība    2
2.  Kļūdas intervēšanas procesā    7
3.  Interviju veidi    10
  Atvērtā jeb nestrukturētā intervija    10
  Daļēji strukturētā intervija    11
  Strukturētā intervija    12
  Padziļinātā intervija    13
  Grupas intervija    14
4.  Darba intervija    15
  Izmantotās literatūras saraksts    15
Darba fragmentsAizvērt

1. Intervijas jēdziens un būtība
“Par interviju sauc starppersonu lomu spēli, kurā viena persona (intervētājs) uzdod intervējamai personai (respondentam) jautājumus, kas sagatavoti tā, lai tiktu iegūta informācija, kas saistīta ar pētījuma problēmām.” 1
Tādā kārtā var atzīmēt, ka intervija, atšķirībā no aptaujas, tieši paredz aktīvu abu pušu iesaistīšanos problēmas apspriešanā.
“Intervija ir sociālās informācijas iegūšanas metode, kuras pamatā ir verbāla sociāli psiholoģiska mijedarbība starp intervētāju un respondentu vai respondentiem.
Intervēšana ir tāds indivīdu saskarsmes veids, kam raksturīgs divu personu kontakts, kura mērķis ir iegūt noteiktu informāciju. Divu personu saskarsmes laikā noris izziņas process.” 2
“Ja pētījuma ietvaros nepieciešams iegūt informāciju par apjomīgiem, sarežģītiem jautājumiem, tad intervija var izrādīties efektīvāks instruments nekā aptauja. Interviju lietošana paredz visai detalizētas informācijas savākšanu, precizējumus, kā arī atkārtotu tikšanos ar intervējamo personu. Intervijas laikā var arī iegūt informāciju par respondenta attieksmi, izturēšanos, noskaņojumu utt.” 3
Tas liecina par šī intervijas efektivitāti, jo pēc savas būtības tā ir “elastīga” un spēj pielāgoties izmaiņām, kā arī iegūt ne tikai virspusēju atbildi, bet gan dziļu un pamatotu.
“Kā novērtējis Brigs (Briggs, 1986), sociālo zinātņu pētījumos 90% gadījumos tiek lietotas intervijas. Šis īpatsvars, iespējams, ir mazāks psiholoģijas un izglītības zinātnē, tomēr Briga vertējums neapšaubami liecina, ka intervijas ir svarīga pētniecības metode. Intervija ir kā “.. ierīce stāstījuma ierosināšanai.” (Holstein, Gubrium, 1995, p. 25). Parasti intervija nav respondenta vesels nepārtraukts stastījums, bet gan atbilžu sērija uz pētnieka jautājumiem vai rosinājumiem turpināt stāstījumu (“Pastāstiet kaut ko vairāk par to.”).” 4
Tas varētu būt saistīts ar daudziem faktoriem. Pirmkārt, intervijas laikā respondents jūt savu lielāko nozīmību, atbildot uz jautājumu un izsakot savu viedokli, nevis tikai atzīmējot vajadzīgo variantu, kurš bieži pat neatbilst viņa uzskatiem. Tas, savukārt, ļauj uzskatīt, ka viņa sniegtas atbildes būs patiesākas. Otrkārt, pateicoties intervētāja profesionalitātei, var tikt sniegti tiešām nozīmīgi dati.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,20 €
Materiālu komplekts Nr. 1129553
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Intervija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/518444

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties