Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,19 (19%)
Cena ar atlaidi*:
0,80
Pirkt
Identifikators:603929
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Visi autori vairāk vai mazāk centušies izskaidrot sociālo struktūras divus aspektus – sociālo darbību – sabiedrība ir institucionalizēta darbība, bet struktūras sastinguši darbības paraugi, darbība kā izvēle starp institucionalizētām iespējām.
sociālo sistēmu – sabiedrība kā īpaša realitāte, kas pastāv objektīvi, tai ir savi likumi, struktūra kā likumu kopums, kas organizē indivīdu darbību. Struktūra determinē indivīdu darbību, tie – marionetes šajā sistēmā.

Habermasa interešu loks – ļoti plašs, dažādās tēmas apvieno sociālās evolūcijas ideja un komunikatīvās darbības koncepcija.

Sociālā teorija nepieciešama kā mūsdienu sabiedriskās iekārtas un ideoloģijas kritika. Teorija veidojas kā zināšanu kritika. Viņa uzskati tuvi Marksa ideoloģijas kritikai un Freida psihoanalīzes koncepcijai. Psihoanalīzē pacients un ārsts meklē psihisko pataloģiju cēloņus, sociālā teorija ir veids kā pārvarēt ideoloģijas ietekmē radušos komunikācijas izkropļojumus/pataloģijas. Tos var novērst ar refleksiju par sociālo zināšanu un sociālās iekārtas veidošanos.

“Dzīves pasaules” struktūras un sociālā darbība

“Dzīves pasaule” Habermasam ir netematizētu nozīmju kopums, kas ir indivīda dzīves pieredzes pamatā. Ārējā iedarbība tiek attiecināta, salīdzināta ar šo pamatu. Šo kopumu veido zināšanas, kas ir kultūrā un valodā. Valodas strukturālie ierobežojumi un iespējas nosaka saprašanas mērogus.
Komunikatīvās darbības teorijas mērķis ir aprakstīt “dzīves pasaules” attīstību evolucionārā perspektīvā. Sociālā evolūcija nozīmē cilvēka izziņas spēju attīstību. Atšķiras, piemēram, mitoloģiskais un mūsdienīgais pasaules izpratnes veids. Asociatīvā izpratne par pasauli, kas raksturīga mitoloģiskajam skatījumam, ir diametrāli pretēja analītiskajam objektīvās, subjektīvās un sociālās pasaules nošķīrumam, kas raksturīgas mūsdienu izpratnei. Habermass parāda, ka nepietiekošs “dzīves pasaules” sfēru nošķīrums un refleksijas trūkums ir raksturīgs ne tikai mitoloģiskai attīstības stadijai, bet arī bērniem un pusaudžiem.
H. balstās uz Vēbera racionalizācijas koncepciju. Habermass uzsver, ka racionāla darbība ir tāda, kas balstās uz zināšanām. Racionalitāte ir darbības pamatošanas veids. darbība ir racionāla par tik, par cik tā var tikt pamatota visos trīs līmeņos: loģikas, retorikas un dialektikas. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,44 €
Materiālu komplekts Nr. 1178634
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Habermass”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/603929

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties