Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,27 (11%)
Cena ar atlaidi*:
2,22
Pirkt
Identifikators:440070
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Lai noteiktu pareizo atalgojumu darbiniekam, izstrādātas vairākas metodes.
Piemēram summas punktu metode. Tās būtība ir tāda, ka atsevišķi izdala vienības, kas veido kopējo darbu. Šo atsevišķo vienību ieguldījuma līmeni konkrētajā darbā (balstoties uz vienotiem kritērijiem) novērtē skaitliskā punktu intervālā. Punktu metode pieder pie analītiskajām metodēm, kas paredz analizēt un novērtēt katru darbam izvirzīto prasību pēc tās sastāvdaļām un dod kvantitatīvos rādītājos izteiktu novērtējumu. Mūsdienās vērojama arvien lielāka tendence darbam izvirzītās prasības izteiktun novērtēt kvantitatīvi, tāpēc punktu metode ir visplašāk lietotā novērtēšanas metode, kurai ir būtiskas priekšrocības, salīdzinot ar
citām metodēm. Šī metode ietver sevī darbam izvirzīto prasību novērtējumu ar daudziem vispārinātiem rādītājiem, Lai gan punktu un vērtēšanas kritēriju izstrāde prasa ilgu laika posmu, izmantojot punktu summas metodi, nebūt viegli diskriminēt darbiniekus vai to spējas, kā tas ir iespējams, piemēram, tirgus modelī. Katrs saņemtu tik, cik ļoti būt ieguldījis un cik svarīgas būtu darbinieka kompetences uzņēmumam, arī pats darbinieks zinātu, kas savā darbībā ir jāuzlabo un kam jāpievērš īpaša uzmanība.
Nekas nestrādā pietiekami labi, ja nav motivēts. Darbinieki pilnībā neatdosies darbam, ja to nevēlēsies. Motivācija ir tas, kas liek strādāt labāk, darīt vairāk. Motivācija ir dzinulis, kas liek atdoties pilnīgāk, lai sasniegtu kādu noteiktu mērķi.
Motivāciju raksturo trīs pazīmes: virziens, pūles un neatlaidība. Pols Mučinskis (1993) iedala motivācijas teorijas trīs kategorijās:
1. Vajadzību teorijas – pieņem, ka cilvēku motivē iekšējie motīvi;
2. Ekspektāciju un mērķa izvirzīšanas teorijas –pieņem, ka cilvēki darbojas racionāli;
3. Taisnīguma teorijas –pieņem, kas cilvēkus motivē ārējie faktori, piem., alga
Motivācija ir procesu kopums, kas like cilvēkam izvirzīt un sasniegt mērķus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Darbinieku pārvaldība, stils”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/440070

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties