Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,47 (19%)
Cena ar atlaidi*:
2,02
Pirkt
Identifikators:200927
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Vispirms paskaidrošu, kas tad ir motivācija, lai varētu dot kādu padomu - kā motivēt? Motivācija ir tādi iekšējie dzenuļi, kas izraisa cilvēka aktivitāti un virza viņa rīcību uz kādu konkrētu mērķi. Šie dzenuļi var būt vērtību orientācija, pārliecība, nostāja, interese, vēlmes, dziņas utt. Motivēšana ir arī virzītājspēks, kas nāk no apkārtējās vides vai cilvēkiem un aktivizējas cilvēka iekšienē, radot enerģiju iet un kaut ko darīt.
Ar motivāciju ir jāsastopas un tā jāpielieto dažāda vecuma cilvēkiem, bet, man šķiet, vispirms jau pirmskolas vecuma bērniem. Jau tad ir jāsāk motivēt bērnus veidot savu dzīvi pareizi un stabili. Droši vien katrs skolotājs vismaz reizi savā darba mūžā ir teicis: ”Šim bērnam nav motivācijas mācīties!” “Bet kāpēc man tas jādara?” – savukārt, atrauc skolēns. Tā ir diezgan ierasta problēma skolās, bet ar to ir jācīnās. Nedrīkst pieļaut skolēna īso un lakonisko atbildi: man riebjas mācīties! Skolēns ir jāmotivē, jārada viņā interese, jāparāda, ka arī mācības ir saistošs un lietderīgs process! Bet kā to izdarīt? Kā motivēt bērnu mācīties?
No vienas puses, skolēna mācību prieks ir atkarīgs no skolotāja. Ja viņš ir jauks, laipns, pretimnākošs un smaidīgs, arī skolēns labprāt ies uz nodarbībām. Savukārt, ja skolotājs ir nīgrs, neiejūtīgs un darba procesā ieslīgst kā mehāniska programma, nevis kā cilvēks pret cilvēku, no skolēna nevar prasīt, lai viņš ar prieku ietu uz stundu. Tas, pirmkārt, nav iespējams psiholoģiskajā līmenī, par pārējo jau nemaz nerunājot.
No otras puses, liela motivācija ir draugu atbalsts. Draugu pulkā motivējošas ir sarunas par mācībām, par to jēgu un nepieciešamību nākotnē. Kā arī stimulējoši, zinot robežas, ir palielīties ar savām labajām atzīmēm, lai arī citi negribētu (nu kaut vai kauna, ja ne cita iemesla dēļ) atpalikt un vēlētos pacensties, uzlabojot savu atzīmi, lai arī varētu padižoties draugu lokā.
No pavisam cita skatu punkta, motivācija ir jārada skolēna prātā kā apziņa, ka mācīties – tas ir bērna un jaunieša pienākums, tāpat kā viņu vecākiem ir savs ikdienas darbs. Ne vienmēr mūsu vecāki pelna naudu tajā darba sfērā, kas viņiem ir sapņu un interešu darbs. Iespējas, izdevība, liktenis to neļāva. Lai izdzīvotu, vienkārši ir jāiet un jāstrādā, kur esi ticis! Taču vecākiem (un citiem strādājošajiem) par motivāciju kalpo diena, mirklis, kad bankas automātā ierauga ieskaitītu padarītā darba algu. Tātad…motivācija ir nauda! Bet kā ir ar skolēniem? Viņu motivācijai jābūt labajām sekmēm, līdz ar to iespējams materiāls atalgojums no vecākiem.
Taču arī motivēt ir jāmācās! Motivācija nav tas pats, kas piespiešana vai šantāža. Kā piemēram, skolēns nemācās, un mamma tagad saka, ka viņai sāpot sirds, par to, ka viņas bērns nevar vai negrib mācīties. Bērns to var uztvert burtiski un šausmās nospriest, ka mamma viņa nemācīšanās dēļ nomirs. Bet ja nu šim bērnam patiešām ir grūtības apgūt un koncentrēties uz mācību vielu, tad problēmas radīsies pašam bērnam – gan psiholoģiskas, gan fiziskas. Tas nav pieļaujams! Motivācija var notikt vienīgi uz pozitīvu resursu, paņēmienu un rezultātu bāzes. Nemācīšanās ir neverbāls rezultāts, iemesls šādai rīcībai ir pavisam kas cits. Iespējams, ar šādu savu rīcību skolēns pauž attieksmi vai arī viņa būtība kliedz, ka viņam ir problēmas( vecāki nepievērš uzmanību, ģimenē strīdi, vienaudžu varmācība u.c.). Ir jāatrod kamoliņa viens gals un jātin, ieraugot un atrisinot problēmu, un rodot spēku un motivāciju rīkoties, mācīties!

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,12 €
Materiālu komplekts Nr. 1181161
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kā motivēt?”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/200927

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties