Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:283969
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Finanšu analīzes teorētiski aspekti    7
1.1.  Finanšu analīzes būtība un mērķis    7
1.2.  Bilances un peļņas vai zaudējumu aprēķina horizontālā un vertikālā analīze    8
1.3.  Finanšu analīzē izmantojamie rādītāji    14
1.4.  Bankrota prognozēšanas modeļi    23
2.  Uzņēmuma „X” finansiālā stāvokļa analīze un novērtējums    33
2.1.  Uzņēmuma „X” raksturojums    33
2.2.  Bilances analīze    36
2.3.  Peļņas vai zaudējumu analīze    42
2.4.  Uzņēmuma finanšu analīzes rādītāji    45
2.5.  Uzņēmuma bankrota prognozēšana    53
  Secinājumi    58
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    60
  Pielikumi    61
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Pamatojoties uz darbā veikto analīzi, autorei ir šādi secinājumi:
1. Lai novērtētu uzņēmumu finansiālo stāvokli, ekonomiskajā literatūrā tiek sniegti šādi analizējamie rādītāji: likviditāte; rentabilitāte; maksātspēja; kapitāla aprite;
2. Uzņēmuma „X” kopējais likviditātes koeficients ir optimālās robežas visos gados, tas nozīmē, ka uzņēmumam netrūka apgrozāmo līdzekļu saistību segšanai, bet negatīvi ir vērtējams, ka 2008. gadā šis koeficients ievērojami palielinājās, salīdzinājumā ar citiem gadiem;
3. Starpseguma koeficients nepietuvojies zemākas robežās nevienā no četriem gadiem, tas nozīme, ka uzņēmums „X” lielu apgrozāmo līdzekļu daļu ieguldīja krājumos;
4. Absolūtās likviditātes koeficienti ir zemi visos analizējamos gados, kas liecina par uzņēmuma nestabilitāti;
5. Visu saistību rādītājs uzņēmumam ir ļoti liels, kas vērtējams negatīvi, jo uzņēmumam ir liels saistību īpatsvars un kas liecina par to, ka uzņēmumam liels kredīts un lieli procenti;
6. Pircēju parādu aprites koeficients ar katru gadu samazinās, kas vērtējams pozitīvi, bet kopā ar pircēju parādu aprites koeficientu samazināšanu, samazinājās arī neto apgrozījums, kas liecina par to, ka uzņēmums zaudē klientus;
7. Pozitīvi ir tas, ka piegādātāju aprites koeficienti pārsniedz pircēju parādu aprites koeficientus;
8. Rentabilitātes rādītāji auga līdz 2008. gadam, kamēr 2009. gadā nav parādījušies zaudējumi;
9. Sakot no 2006. gada līdz 2008. gadam uzņēmums SIA „X” strādā ar peļņu, bet 2009. gadā parādās zaudējumi. Kā arī neto apgrozījums ir samazināts. Tas ļoti pasliktina uzņēmumu situāciju;
10. Pašu kapitāls un ilgtermiņa saistības nefinansē ilgtermiņa ieguldījumus, piesaistīti īstermiņa aizdevumi lielā apjomā, kas neļauj stabilizēt operatīvo darbību, jo naudas līdzekļi ātri jāatmaksā kreditoriem;
11. Uzņēmuma „X” bankrota iespējamība bija aprēķināta pēc dažādiem metodem, kuri norāda, ka bankrots ir iespējams.

PRIEKŠLIKUMI
No izdarītajiem secinājumiem var izbīdīt šādus priekšlikumus, uzņēmuma darbības uzlabošanai:
1. Lai novērstu likviditātes koeficienta kritumu, uzņēmumam jāizmanto savus apgrozāmos līdzekļu efektīvi, tas ir panākams ar naudas līdzekļu pietiekamību. Vadībai vajadzētu samazināt krājumus, jo tur iesaldēti daudz naudas līdzekļi. Nepieciešams organizēt atlaides veikalā vai izstrādāt autoservisā akcijas piedāvājumus, piemēram, mainot riepas ir bezmaksas eļļu maiņa;
2. Lai nākotnē uzlabotu aktīvu aprites koeficientu uzņēmumam ir nepieciešams neto apgrozījuma palielinājums, tas ir panākams ar klientu skaita palielinājumu. Tas ir panākams ar lielāku reklāmas daudzumu, piemēram, populārākajos laikrakstos un televīzijā, kā arī ar izdevīgu atlaižu sistēmas pielietojumu;
3. Lai palielinātu pašu kapitālas rentabilitāti ir nepieciešams palielināt tīro uzņēmuma peļņu, tas ir panākams ar neto apgrozījuma palielinājumu. Lai augtu komerciālā rentabilitāte ir jāpalielina uzņēmuma neto apgrozījums, tas ir panākams, piemēram, palielinot klientu skaitu vai pārdotās produkcijas apjomus, palielinot produkcijas un pakalpojumu klāstu;
4. Uzņēmuma vadībai ir jānovērtē cenas un pārdotās produkcijas ražošanas izmaksas, jo nedrīkst pazaudēt pircējus;
5. Vadībai vajadzētu izpētīt tirgus segmentu un pēc iespējas mazāk izmantot aizņemtos līdzekļus, jo uzņēmuma paplašināšanai ir ieguldīts daudz līdzekļu, bet pagaidām tie neatmaksājas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties