Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Sociālie tīkli kā potenciālā darbinieka rīks sevis pozicionēšanai darba tirgū

     

    Diplomdarbs73 Vadība

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,56 (18%)
Cena ar atlaidi*:
11,64
Pirkt
Identifikators:904494
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 65 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2013.g. - 2014.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Ievads    6
1.  SOCIĀLO TĪKLU IZMANTOŠANA PERSONĀLA ATLASES PROCESĀ    10
1.1.  Personāla atlases procesa teorētiskais pamatojums    10
1.1.1.  Darba tirgus un personāla atlases procesa virzieni    10
1.1.2.  Personāla atlases process    16
1.1.3.  Personāla atlases metodes un lēmuma pieņemšanas kritēriji    20
1.2.1.  Sociālo tīklu raksturojums un vietnes izmantošanas iemesli    27
1.2.2.  Sociālo tīklu kā personāla atlases rīka raksturojums un potenciālā darbinieka pozicionēšana tajos    29
2.  POZICIONĒŠANAS ANALĪZE SOCIĀLAJOS TĪKLOS UN TĀS IZMANTOŠANA ATSEVIŠĶĀS VALSTĪS    35
2.1.  Sociālo tīklu „Facebook”, „LinkedIn” raksturojums un tajos iekļautās informācijas analīze    35
2.2.  Ārzemju pieredze „Facebook” un „LinkedIn” kā personāla atlases rīka izmantošanā    39
2.3.  Latvijas uzņēmumu pieredze personāla atlases procesā un izmantotās atlases metodes    46
2.4.  Potenciālo darbinieku pozicionēšana sociālajā tīklā „Facebook”    48
3.  POTENCIĀLO DARBINIEKU POZICIONĒŠANĀS SOCIĀLAJĀ TĪKLĀ„FACEBOOK” EVF STUDENTU VIDŪ    54
  Pētījuma metodoloģija    54
3.1.  Intervijas ar uzņēmumu pārstāvjiem par sociālā tīkla „Facebook” kā rīka pielietošanu personāla atlasē    56
3.2.  Potenciālo darbinieku (studentu) pozicionēšanas analīze sociālajā tīklā „Facebook” pamatojoties uz aptaujas rezultātiem    60
3.3.  Iegūto rezultātu apkopojums, rezultātu interpretācija un turpmākais pielietojums    78
  Secinājumi un priekšlikumi    82
  Izmantotā literatūra un avoti    87
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
1. Personāla vadība paredz ļoti pragmatisku un konkrētu mērķu sasniegšanu, tomēr, cenšoties sasniegt šos mērķus darba devēji un „galvu mednieki” lēmuma pieņemšanas brīdī sastopas ar tādiem subjektīviem faktoriem kā lēmuma pieņemšana individuāli vai grupās, intuīcijas esamība, kandidāta atstātais iespaids un papildus informācija no sociālajiem tīkliem.
2. Pamatojoties uz apskatītajām teorijām (ASA, FFM, BPFFM), zinātniski nav iespējams izskaidrot, kāpēc darba devēji un „galvu mednieki” izvēlās sociālos tīklus gan sava uzņēmuma pozicionēšanai, gan arī pārbaudot potenciālos kandidātus, vienīgais, kas ir likumsakarīgs, ir tehnoloģiju attīstības ātrums un šo tehnoloģiju loģiskais pielietojums tirgū.
3. CV liek kandidātus rāmjos, sākot ar noteikta izmēra bildes un beidzot ar pieprasīto struktūru, sociālie tīkli paplašina šos rāmjus, kas rada arī neobjektīvus secinājumus, balstītus uz papildus iegūto informāciju no sociālajiem tīkliem. 4. 2013. gada zinātniskajos rakstos ir minēts fakts par to, ka cilvēki pozicionē sevi sociālajos tīklos, turklāt šajos rakstos tiek skaidri definēta jauna tendence „sevis virzīšana” sociālajos tīklos, kas šī termina plašākā nozīmē parādās „Makjavellisma” izpausmē.
5. „Makjavellisms” sociālajos tīklos darbojas pēc viena un tā paša principa kā tad, kad tirgū parādās jauns produkts.
6. Pirmā iespaida rašanās raksturs, gan satiekot kandidātu, kas ieradies uz pārrunām, gan pārbaudot viņa profilu sociālajā tīklā ir identiski. Vienīgais, kas tos atšķir – tikšanās notiek klātienē vai neklātienē. Tomēr, „satiekoties” jau vienu reizi sociālajā tīklā ar potenciālu darbinieku, darba devējam ir iespēja neapzināti vai apzināti apstiprināt savas gaidas vai noraidīt tās, savukārt, potenciālajam darbiniekam tā ir iespēja divas reizes radīt pirmo iespaidu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,83 €
Materiālu komplekts Nr. 1355608
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālie tīkli kā potenciālā darbinieka rīks sevis pozicionēšanai darba tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/904494

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties