Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Sasniegumu motivācijas un izvairīšanās no neveiksmes saistība ar pašcieņu 18 – 21 gadu veciem sociālo un tehnisko zinātņu studentiem

     

    Diplomdarbs52 Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:889140
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 52 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
  Motivācijas jēdziens    8
  Motivācijas izpratne dažādu autoru skatījumā    9
  Psihoanalitiskās motivāciju teorijas    9
  Humānistiskās motivāciju teorijas    10
  Kognitīvas motivāciju teorijas    12
  Skats no mūsdienām    13
  Sasniegumu motivācija un izvairīšanas no neveiksmes    13
  Ārēja un iekšēja motivācija    17
  Pašcieņa    18
  Sasniegumu motivācijas un izvairīšanas no neveiksmes saistība ar pašcieņu    22
  Dzimums un pašcieņa    24
  Dzimums un sasniegumu motivācija    24
  Vecumposma īpatnības 18 – 25 gadu veciem studentiem    26
  Studentu pašcieņa    27
  Studentu sasniegumu motivācija    27
  Students un studijas    28
  Metodes    29
  pētījuma dalībnieki    29
  instrumentārijs    30
  procedūra    31
  Rezultāti    31
  Iztirzājums    36
  Nobeigums    39
  Izmantotās literatūras saraksts    41
  Bibliogrāfija    44
  Pielikumi    48
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Cilvēka iekšēja pasaule, viņa pašapziņa jau no sēniem laikiem pievērša sev filozofu, zinātnieku un mākslinieku uzmanību. Cilvēka uzvedība tā vai citādāk saskaņojas ar viņa priekšstātiem par sevi pašu un par to, kādam viņam jābūt un kāds viņš gribētu būt (Nosova, 2003). Cilvēka personība veidojas socializācijas procesā, kurā tā ir iekļauta kā aktīvi darbojošā sistēma (Karpova, 1994).
Cilvēka dzīvi nav iespējams saprast, ja neņemt vērā augstakās tieksmes, vērtības, sapņus, kuriem viņā piedēvē īpašu, pozitīvu dzīves jēgu, pie kā viņš tiecās, ko grib sasniegt savā dzīvē un ko noteikti negribētu. Vēl S. L. Rubinšteins (Rubinšteins pēc Špakovskaja, 2003. 1.) uzskatīja, ka cilvēka darbības specifiska īpatnība ir, ka šī darbība ir apzināta un mērķtiecīga (Špakovskaja, 2003.1.). Un atkārībā no tā cik mērķtiecīgi cilvēks virzās uz to, ko viņš grib sasniegt ir atkarīga talāka šī cilvēka dzīve.
Vajadzības ir fundaments uz kura veidojas visa cilvēka uzvedība un visa psihiska darbība. Aktivitāte veidojas uz vajadzības eksistēšanas pamata, bet jebkuras vajadzības aktualizācija mudina organismu darboties sasniegumu virzienā, kas spēj apmierināt doto vajadzību (Špakovskaja, 2003.1.).
Motivācija ir viens no apziņas stāvokļiem, kas veido mūsu psihiskās dzīves “fonu”, nodrošina aktivitāti un saikni ar apkārtējo vidi. Savukārt sasniegumu motivācija ir viens no aktuālākajiem jautājumiem, jo tā veicina ikviena indivīda izpausmi un līdz ar to arī ekonomisko un tehnoloģisko progresu. Tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kam pateicoties var veiksmīgi risināt problēmas, realizēt ieceres un idejas, sasniegt mērķus utt. Mūsdienu darba tirgus konkurences apstākļos sasniegumu motivācija ir sevišķi svarīgs nosacījums, lai varētu veiksmīgi uzsākt un tikpat veiksmīgi turpināt savas profesionālās darba gaitas un realizēt sevi talāk (Ādlers, 1992). Sasniegumu motivācija ir viena no cilvēka personības pamatīpašībam, kas atstāj ietekmi uz visu cilvēka dzīvi (Nosova, 2003). Līdz ar to ļoti svarīgi neatstāt bez uzmanības to, kas veido šo pamatu, fundamentu cilvēka uzvedībai.
Manuprāt, mūsdienos ir īpaši svarīgi zināt kā virzīt nākamas paaudzes uzmanību uz augstākām vajadzībām, uz vēlmi kaut ko sasniegt sava dzīvē, jo ļoti bieži var redzēt un dzirdēt, ka jaunietim neko nevajag vairāk par to, kas viņam jau ir. Bet tas protāms jau ir atkarīgs no cilvēka pretenziju līmeņa, kas arī ir apskatīts šajā darbā. Vēl svarīgāk, manuprāt, studenta personiska tieksme kaut kur virzīties un labi, ja šī virzība notiek galvenokārt uz priekšu, uz mērķi gūt panākumus, sasniegt kaut ko augstāk, nekā viņam tagad ir, izmantojot savu nākamo profesiju, kuru viņš esot izvēlējis pirms kāda laika un palika tajā mācīties. Šeit parādās pašcieņas līmeņa svarīgums, jo kā ir zināms no teorijas, tieši paaugstināta (bet ne “pataloģiski” augsta) pašcieņa ir ļoti labs pamats vēlmei gūt sasniegumus kādā izvēlētā dzīves jomā. Un tieši pašcieņa “ir ārkārtīgi svarīga personības īpašība, kas daudzējādā ziņā noteic tās likteni” (Kons, 1969, 63).
Galvenās psiholoģiskās teorijas un vadošas atziņas šajā jomā pieder tādiem autoriem, kā A. Maslovs (Reņģe, 1999; Reņģe, 2000; Borns, Ruso, 2001): viņš uzskatīja, ka vajadzība pēc pašcieņas var parādīties divos veidos: 1) kas ieslēdz sevī kompetenci, sasniegumus, pārliecinātību; 2) kas ieslēdz sevī prestižu, atzīšanu, statusu. H. Hekhauzens (Špakovskaja, 2003.1.; Špakovskaja, 2003.2.) uzskatīja, ka pirmais ir saistīts ar augstu, bet otrais ar zemu pašcieņas līmeni. D. Mak-Klellandam (Brodskaja, 1999; Reņģe, 2000) pieder doma, ka sasniegumu motivācija ir tieksme patstāvīgi izvirzīt mērķus un virzīties uz to sasniegšanu. Kopā ar H. Hekhauzenu (Špakovskaja, 2003. 1.) viņš izdalīja divas neatkarīgas motivācijas tendences: tieksme uz sasniegumiem un tieksme izvairīties no neveiksmēm. K. Rodžers (Špakovskaja, 2003. 2.) pieņēma, ka cilvēka uzvedība ir motivēta uz viņa vajadzību attīstīties un uzlaboties, līdz ar to sasniegumu motivāciju var traktēt ka vienu no pašaktualizācijas izrādīšanas tendencēm. Un, protams, V. Džeimsa (Vorobjovs, 2002) piedāvāta formula, kas arī apskatās kā būtiska koncepcija no kuras izriet, ka cilvēka pašcieņa ir cilvēka panākumi dalīti uz pretenziju līmeni.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −43,28 €
Materiālu komplekts Nr. 1145925
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sasniegumu motivācijas un izvairīšanās no neveiksmes saistība ar pašcieņu 18 – 21 gadu veciem sociālo un tehnisko zinātņu studentiem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/889140

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties