Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:177876
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”"    6
1.1.  Uzņēmuma izveidošana un attīstība    6
1.2.  Uzņēmuma organizācijas struktūra    7
1.3.  Uzņēmuma ārējās un iekšējās vides ietekmējošie faktori    11
1.3.1.  Uzņēmuma ārēja vide    11
1.3.2.  Uzņēmuma iekšēja vide    27
2.  Uzņēmuma darbības analīze    31
2.1.  Izdevniecības izdevumi    31
2.2.  Uzņēmuma saimnieciskās darbības svarīgāko rādītāju analīze    40
2.3.  Ražošanas vadīšana un plānošana    50
2.4.  Transporta nodrošinājums    58
3.  Sadales procesa analīze un to pilnveidošanas virzieni uzņēmumā    60
3.1.  Sadales kanāli un sadales procesa raksturojums    60
3.2.  Noliktavas saimniecības vadīšana    66
4.  Sagādes procesa analīze un to pilnveidošanas virzieni uzņēmumā    69
4.1.  Transporta izmantošana uzņēmumā    69
4.1.1.  Transporta veidu salīdzināšanas kritēriji    70
4.1.2.  Transporta saimniecība    72
4.2.  Sagādes procesa raksturojums    76
4.3.  Piegādes serviss un kvalitāte    80
  Secinājumi un priekšlikumi    85
  Bibliogrāfiskais saraksts    88
Darba fragmentsAizvērt

Preses izdevniecība, tāpat kā jebkurš cits uzņēmums, lai nodrošinātu veiksmīgu darbību plāno gan reklāmas atspoguļošanu sev veiksmīgā virzienā, gan mārketinga aktivitātes, kuras balstās uz godīgiem un profesionāliem nolūkiem. Tiek analizēta finansu darbība, ar nolūku gūt peļņu un izaugsmi nākotnē. Tādēļ tiek pētīts tirgus un konkurentu rīcība esošā situācijā, un viņu nolūki, lai varētu veicināt sava uzņēmuma attīstību ātrāk, nenokavējot brīdi, kad tas ir visizdevīgāk, jo primārais mērķis, kā jebkuram uzņēmumam, ir gūt peļņu un attīstīties.
Par cik izdevniecības galvenais darbs ir iespieddarbu izdošana un tā plānošana, atbildība par transportu paliek otrajā vietā. Galvenā atbildība – īsākā laikā nodot preci izplatītājiem, kuri savukārt gādā un atbild par to, lai prece nonāktu pie lasītāja. Uzņēmuma un izplatītāju savstarpējā uzticēšanās ir pamats uz kura balstās veiksmīga tirdzniecība un arī atbildība par savu darbu.
Lai gan SIA „Izdevniecība „Rīgas Viļņi”” paši pārsvarā nepiedalās sagādes un sadales procesā, tas ir svarīgs posms visā ražošanas procesā. Uzņēmums izmanto citu uzņēmuma pakalpojumus, kas veic sagādi un sadali uz tirdzniecības vietām visā Latvijas teritorijā. Liela nozīme ir sagādes un sadales procesa analīzei un to pilnveidošanas iespējām, kā arī kontrole pār visu ražošanas procesu, sākot no darba izdevniecībā, beidzot ar izdevumu sagādi uz tirdzniecības vietām, kas ietekmē uzņēmuma attīstību un izaugsmes iespējas iespieddarbu izdošanas jomā. Viens no sagādes un sadales procesiem ir nepilnīgs, tas ir, ikmēneša žurnālu sagāde un sadale, tas jāveic ir izdevniecības realizācijas daļas vadītājam, tāpēc tas ietekmē daļu no uzņēmuma darbības, līdz ar to uzņēmuma saimniecisko darbību kopumā.
Par cik lasītāji uzticas attiecīgajam izdevumam, saņemot to noteiktā laikā, uzņēmums un izplatītāji ir partneri, kuri gādā par to, lai viņi neviltos un saņemtu savu iemīļotāko žurnālu noteiktā laikā un vietā, jo arī viņi uzticas izdevējiem un viņus nedrīkst pievilt. Šie pasākumi ir lielā mērā atkarīgi no veiksmīgas transporta izmantošanas.
Ņemot vērā iepriekš izklāstīto diplomdarba mērķis ir apskatīt SIA “Izdevniecības “Rīgas Viļņi”” darbību, īpašu uzmanību pievēršot izdotajiem iespieddarbiem, to transportēšanai, izanalizēt uzņēmuma produkcijas sadales un sagādes plūsmas līdz patērētājiem, izstrādājot priekšlikumus to pilnveidošanai.
Balstoties uz darbā noteikto mērķi ir jāveic sekojoši uzdevumi:
Sniegt pārskatu par uzņēmuma izveidošanu un attīstību;
Analizēt uzņēmuma saimnieciskās darbības īpatnības;
Raksturot ražošanas vadīšanas un plānošanas īpatnības;
Raksturot transporta izmantošanu uzņēmumā;
Veikt uzņēmuma produkcijas sagādes un sadales procesa analīzi;
Darbā tika izmantotas statistiskās analīzes metodes un salīdzināšanas metodes pa konkrētiem laika posmiem, kas ļauj aplūkot sniegto informāciju un datus uzskatāmāk.
Diplomdarba periods ir 2005. gads, kā salīdzinošos rādītājus izmantojot izdevniecībā pieejamos 2002. un 2003. gada rādītājus.
Darbā tika izmantota zinātniskā literatūra, mācību literatūra, speciālā literatūra, statistisko datu krājumi, interneta informācija, kā arī uzņēmuma SIA „Izdevniecība „Rīgas Viļņi”” nepublicētie dati.
1. Uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi””

1.1. Uzņēmuma izveidošana un attīstība

Par “Izdevniecības “Rīgas Viļņi”” vēstures aizsākumu var uzskatīt 1957. gadu, kad ar LPSR Ministru Padomes Radioraidījumu un televīzijas komitejas rīkojumu tika izdots pirmais “Rīgas Viļņu” numurs. Taču tā laika “Rīgas Viļņi” – melnbalta 8 lapaspušu avīze, bija pavisam atšķirīgi no šodien redzamā 80 lappušu biezā, krāsainā žurnāla un Izdevniecības kopumā, kas šobrīd izdod jau 10 preses izdevumus.
1957. gads – LPSR Ministru Padomes Radioraidījumu un televīzijas komiteja sāk izdod laikrakstu “Rīgas Viļņi”, kas publicē radio un televīzijas programmu, jo neilgu laiku Latvijā raida televīzija, un arvien vairāk iedzīvotāju iegādājas televizorus. Tas ir sensacionāls jaunums gan PSRS, gan visas pasaules attīstībā (pasaulē televīzija gan parādījās ātrāk kā PSRS), atšķirībā no radio, ko pasaule pazīst jau no 19./20 gadsimtu mijas.
1993. gads – žurnāla “Rīgas Viļņi” izdošanu pārņem Valsts Uzņēmums “Latvijas Televīzija”.
1997. gads – tiek dibināts uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi””, kurš pārņem izdevēju tiesības žurnālam “Rīgas Viļņi”. Turpmākajos gados notiek strauja “Izdevniecības “Rīgas Viļņi” attīstība, kas pamatojoties uz tirgus izpēti un analīzi ir spējusi atrast brīvas nišas preses tirgū, tā pamazām kļūstot par vienu no lielākajām preses izdevniecībām Latvijā.
2000.g. 1.martā – Izdevniecība bez žurnāla “Rīgas Viļņi” sāk izdot jaunu laikrakstu “Rīgas Viļņi Programma”, taču 2003.gadā tiek pārsaukts par laikrakstu „Laimīgā programma”.
2000.g. augustā – sāk izdot jaunu žurnālu “Rīgas Viļņi Seriāli”;
2001.g. janvārī – iznāk jauns žurnāls “Pastaiga”;
2001.g. aprīlī – iznāk jauns žurnāls “Mērķis”.
2001.g. oktobrī – sāk izdot atsevišķu žurnālu “Seriāli” krievu valodā, taču
pārtrauc tā izdošanu 2004.gadā.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,15 €
Materiālu komplekts Nr. 1126920
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sagādes un sadales organizācijas pilnveidošana SIA “Izdevniecība “Rīgas viļņi”””.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/177876

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties